onsdag 30 januari 2008

Släktens kändis

Jag har funnit mig själv, jag är släktens kändis :P
då är det ju inte JAG som har funnit mig själv, då är det ju faktiskt de som har funnit mig. Knasigt värre!



Jaja, idag hade jag stora planer. Jag duschade och gjorde mig iordning. jag skulle precis sätta igång när telefonen ringde. Jysk i luren!
de frågade om jag kunde jobba idag mellan 11-19.15. Jag kände inte alls för det, men självklart sa jag JA!
Så idag har jag alltså jobbat, fick lägga mina andra planer på is. :P
Lugn dag utan mycket folk. Perfekt dag att plocka med grejer, städa i butiken och liknande. Jag bäddade i nya lakan i en familjesäng, valde ett set med jättesöta hundar på och ett basic randigt set. Ett för vuxna och ett för barn.
Vem vill förövrigt sova i en familjesäng? alltså en bred säng nertill och en smal över? No privatliv där!

5 minuter innan stängning var det en tjej som ville att jag skulle lämna ut en Coloradostol (en stor läderfåtölj). Det gjorde jag, snäll som jag är. Kartongen väger 40 kilo och är vääldigt stor. dessutom stod den högt upp i en hylla. För att inte kunden skulle behöva bli orolig om hon hörde en smäll innifrån lagret, bestämde jag mig för att ta tyngden på mitt ben. Alltså släppte jag ner 40-kilosbomben på mitt vänstra lår. Det gjorde megaont, kommer få ett jättelikt blåmärke där nu. Vad gör man inte för en kund?
man kan säga att jag fick hela Colorado över benet. mohaha, jag är SÅ rolig :)

Idag kom jag på mig själv med att säga gramattiskat fel. Annso stod och ställde upp ljus på ett bord. Hon sa att hon inte riktigt fick dem att stå som de skulle. Då sa jag "nej, de är sne!" Man skulle ha sagt " nej, de är snea (sneda)!". Här uppe i landet kan man inte tala grammatiskt rätt, trist tycker jag. Ännu tråkigare att jag tar efter!

Att jag jobbade innebar att jag inte kunde träna idag, synd må jag säga. Det hade behövts nu. Eller egentligen inte, jag är nöjd med min vikt. När jag vägde mig imorse vägde jag 60.3 kg. Alldeles lagom tycker jag! plattare mage hade varit roligt att ha, men det får bli senare det :)

När jag kom hem idag stod middagen serverad. Mycket simpel måltid, emn god. Stekt falukorv och potatismos. gott det också ibland :)



Vid klockan 20.00 ringde jag till Vaccinationsmottagningen och bokade til för en andra dos av havrix. den 27 februari klockan 20.00 ska jag infinna mig i lokalen och genomgå stor smärta. Eftersom jag är spruträdd blir det ingen trevlig upplevelse. Hellre otrevligt en minut än en trist blodsjukdom!

Imorgon blir det jobba mellan 09:45-19:15. Trist med ås långa pass, men det ger pengar. det är jag i stort behov av den här månaden.
Först räkningar för 11000, sen hårklippning för 1000 och nu en spruta för 550 kronor. För att inte tala om mitt nya intresse, scrapbooking. Det tar på inkomsterna :P

Nu ikväll har jag inget planerat. Jag ska bara ta det lugnt. Kanske ta ett bad? eller titta på tv? gå ut och gå? äh, något ska jag väl hitta på. Jag tror att det blir till att kika på scrapbookingsidor, det är ju mitt stora intresse numera.

Nej, nu är det dags att avsluta detta bloggande för dage.
ha det så bra och jobba inte ihjäl er!

Jag håller dig i skägget,
du håller mig i skägget.
den som skrattar först förloorar!


Med en värmande tanke,
Alexandra Lindgren'

Inga kommentarer: