måndag 14 januari 2008

Scrapbooking - mitt framtida intresse

Nu är julen borta igen. den är inte kvar så länge, det går fort!
granen släpade mattias ut igår och lämnade glitter efter sig i hela trappuppgången. det får grannarna ta :)

jag kände mig seg efter att ha plockat bort julen hela dagen så jag kände inte riktigt för att träna. elin fick gå själv :/

Idag däremot blev det ett medelpass!
imorogn ska det bli ett puls/bas-pass. lite för slött tempo för mig, men man rör ju sig iaf. man får pussla när elin och jag jobbar olika.

i förra veckan, på något träningspass, spelades låten "how much is the fish" med scooter. många gamla minnen väcktes då till liv.
jag var ganska liten och befann mig(tror jag iaf) i Danmark med min familj. Vi bor på ett vandrarhem och jag och min bror sitter vid en närliggande lekpark. vi sitter i en gunga och försöker komma på en ramsa om "Greta". (Greta den tjocka och feta...)
sen sitter Andreas med sin bandspelare och lyssnar på den där låten. ibland hör man hur han sjunger med i refrängen :)
det var tider det!

idag har jag, förutom att träna, kommit på den briljanta idén att börja med scrapbooking. jag kommer aldrig på långa vägar bli lika duktig som min syster, men jag ska ge det ett försök. någon dag i veckan ska jag gå till bokia och köpa ett (svindyrt?) fotoalbum.sen är det bara att vänta på att grejerna jag beställt från tradera ska komma hem. sen måste jag ha bra fotografier att scrappa på då, men det löser sig väl. som det ser ut nu komemr jag behöva ett kort på: vår dörrskylt, mattias i arbetskläder, mig eller mattias när vi fikar, mattias som dricker öl och slutligen en bild på när vi fiskar. Vet inte hur eller när korten ska tas, men det märks!


idag lagade mattias lövbiff och sourcreampotatis till oss. jag gjorde vitlök- och persiljesmör. det blev kanongott!
passar bra till matlåda imorgon!

anna-karin ringde nämligen idag och frågade om jag kunde jobba mellan 9.45-16.30. självklart kunde jag det =)


Nu har jag tittat på outsiders och CSI NY. blir spännande tv imorgon, först ugly betty, sen "i huvudet på gynning" och tillsist "gossip girl". får se hur de två sistnämnda serierna är. ugly betty vet man ju är bra!
nu väntar jag bara på att Desperate housewives och Grey´s anatomy ska börja, det är ju kanonserier!

jaja, dags att krypa till kojs kanske?
Sov gott =)

With love,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm..du börjar bli skum Alex, vet du de!? Först tränar du, och nu ser du på TV! Ugly Betty, D.H, och CSI. Det går utför... så därför ska ja försöka återuppvecka den gamla Alex me ett klassiskt :O haha...puss&kram
//Ola