onsdag 23 januari 2008

Dagen innan avgång

Idag har det inte hänt särskilt mycket.
jag bestämde med mina kära vänner att vi ska mysa hemma hos mig på fredag. äta tacos tillsammans och ha kul. Synd att inte alla kunde komma bara!
Det ska bli härligt att se alla igen!


Idag tvättade jag kläder mellan 13-16. Mitt i tvättiden ringde Cissi så vi pratade en timma. Vi lade på 10 minuter innan min tvättid gick ut. jag tittade genom fönstret och såg att någon var nere i tvättstugan. Någon plockade med min tvätt.
jag sprang ner för att titta vad som pågick och för att hämta min tvätt.
En tant hade plockat ut alla mina kläder ur maskinen och lagt dem i en korg. Hon säger
"Oj, ursäkta. jag förstår om du blir arg på mig, jag brukar själv bli arg när någon gör så mot mig. jag vet att du har 10 minuter kvar av din tid!"

varför gör hon så själv om hon brukar bli arg? jävla kärring rent ut sagt!
vad har hon för rätt att riva i mina underkläder?


När Mattias kom hem pratade vi en stund,, sen åkte jag till Friskis och Svettis. Det var ett lustigt medelpass vi gick på, rysk "folkmusik". Konstig takt och mycket underliga låtar. Inte mitt favoritpass, men det kanske tar ett par gånger innan man gillar det?! man fick ju röra på sig iaf!


Sen kom jag hem och då åkte vi till Ica. Köpte godis och dricka till imorgon, ska ha det på tåget. Köpte även tillbehör till tacos. Mattias och Pelle ska tydligen äta det på fredag och sedan nörda hela natten. gäller att passa på när inte jag är hemma :P


Mattias hade fått låna en film av hands jobbarkompis idag, en thriller. Eftersom både jag och Mattias är skvatträdda blev det mycket hoppande i soffan. "Vacancy" hette den!
Till det åt vi godis och drack juice/läsk.


Nu är väskan packad med det mesta, neccesär och sådant kvar. det kan jag ju inte packa idag eftersom det ska användas imorgon.
Imorgon klockan 09.32 avgår mitt tåg mot Gävle-Stockholm-Norrköping-Mjölby. Sen kommer mamma och hämtar mig och kör sista sträckan mot Ödeshög.
Känner inte alls för att åka tåg, men det ska bli roligt att se alla. Presenten till Milo packade jag ner först så att jag inte skulle glömma den :)


Ikväll ska jag ta ett "sista" farväl av Mattias, sen ses vi inte förrän på söndagkväll vid halv 11 på kvällen. Blir en stund jag får sova ensam nu. kallt och ensamt, men det får gå!


Nu ska jag titta vidare på när Mattias spelar.
vi hörs

ciao,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: