tisdag 1 januari 2008

Den förväntansfulla

då var det 2008!
ett nytt år med nya utmaningar och nya händelser. kanske nya vänner? nytt jobb? nya rutiner? spännande att gå det nya året tillmötes! :)

Gårdagen blev hellyckad. det var lite segt först, men med alkoholintagents gång släpptes hämningarna. för att få gång på festen drog jag igång eddie meduza.. :)
alla blev inte tokglada, men vad gör det?


vid 12-slaget stod vi, som alla andra, på åhlénsparkeringen och tittade på fyrverkerierna. fick skåla in det nya året med min älskling för första gången i mitt liv <3
sen gick vi hemåt igen. vi hade en liten efterfest, spelade lite ff x2. inte jag, men bacon :P
lite fler personer skulle komma, men de dök aldig upp. några(fick jag höra 1000 ggr) var på storgatan och spelade wii. :P


sen somnade Mattias på golvet så gästerna gick hem :P
vid 2-tiden hade jag plockat bort alla flaskor och burkar och kunde därmed sova.
sov som en stock!



som vanligt mår jag prima dagen efter, har sån tur med det där. blir aldrig (peppar peppar) bakfull :)

gick ner till Amandas och åt en kebabtallrik. gott med flöt :)
sen tittade vi in på Brunos och bestämde oss för att ta en tripp dit någon dag. kul med lite färg kanske.. inte för att jag får färg lätt då. mattias däremot komemr bli hur brun som helst på bara 1 gång. där har jag inte tur :(


la mig i soffan och började läsa boken "Sviken" som handlar om en gravid kvinna som blir otroligt sviken. hon är påväg att gifta sig med en saudiarabisk man. dagarna innan giftemålet drogas hon utav mannen och genomgår en tvångsabort utan hennes medgivande. boken är så hemsk. hon får ingen hjälp av någon i kairo, ingen kan hjälpa. det är så himla tragiskt att sådant här faktiskt händer på riktigt. boken bygger på en sann berättelse. usch så hemskt! jag håller mig till Mattias jag! :)


somnade tillslut och vaknade en timma senare. Nu ligger Mattias och sover i sängen så jag passade på att skriva en blogg!


Sitter nu och småtittar på en nobel(?)gala med pianomusik. piano är verkligen ett vackert instrument. så fina toner! personligen har jag ingenting emot pianokonserter, skulle kunna tänka mig att gå på en riktig sådan. klassisk musik är mycket vackert ibland! :)

nu börjar jag känna mig lite smått hungrig, funderar på vad jag ska äta. ellr om jag ska äta över huvudtaget. gå ut och gå en sväng kanske?
det ska bli härligt när Elin kommer hem, då ska vi börja träna igen. håller på att dö här borta:P
helt otroligt att jag saknar träningen, inte alls likt mig. jag är (var´?) personen som helst av allt ligger hemma framför tv:n och äter chips.. :P

Nej, nu ska jag fundera vidare över vad 2008 har att ge.
mina nyårslöften är iaf att jag ska vara en snällare person, både mot mig själv och mot andra. speciellt mot andra. det andra löftet är att jag ska spara pengar till min och Mattias utlandsresa, när den nu blir av. och vart vi nu åker. som sagt, 2008 blir ett spännande år :)

Hejsan hoppsan!
Alexandra Lindgren - Den förväntansfulla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner mig lite skyldig till "lite fler personer skulle komma, men de dök aldig upp. några(fick jag höra 1000 ggr) var på storgatan och spelade wii." -Hoppas att vi inte var alltför jobbiga, isåfall ber jag om ursäkt. Gjorde upprepade försök att övertala min Gustav om att gå till er istället, men lyckades inte så bra som du kanske märkte. Och sedan blev klockan alldeles för mkt. Det hade varit roligt att träffas, men vi kanske kan ta det en annan gång? /Therese fr Åhlénsparkeringen

Anonym sa...

Jag igen. Kanske ska avslöja lite mer vem jag är! Trodde att det skulle synas.