fredag 29 augusti 2008

Hoppas på nytt badkar!!!

Ja, det trodde jag i ärlighetens namn inte att Comfort skulle komma så fort. Mattias tycker att ordvitsen "Comfort kommer fort" är så rolig, inte jag!
I allafall!
En kille var precis här och tittade på badkaret. det visade sig att ett av de fyra benen hade rostat sönder och att ett till var på väg. Han tyckte att det allra bästa vore om vi fick ett nytt badkar! Kan ni tänka er vilken glädje? tänk att få ett sprillans nytt badkar :)

Frågan är ju bara om hyresvärdarna går med på det eller om vi måste reparera? Trist att reparera rostiga ben, vem vet hur länge de håller?
Nästa vecka trodde han att vi skulle få svar på hur det skulle bli. Förhoppningsvis går det fort!
han trodde inte att det skulle vara några problem att bada/duscha i det under tiden iaf. tur det, hur skulle vi annars klara oss?
Alla vet ju att mitt hår blir som en smörbytta om jag inte duschar det varje dag!


Nu står fisken i ugnen och potatisen på spisen. Idag blir det "paprikafisk". Torskblock som jag strödde hackad paprika (gul och röd), lök och squash över. sedan hällde jag på en sås bestående av creme fraiche med smak av chili och så lite matlagningsgrädde. Hoppas det blir smaskigt!

HP; du ville ha receptet på Förälskade kräftor. Om du klickar här och bläddrar ner lite så hittar du receptet. På den sidan hittar man förövrigt en massa goda recept.
Vill bara förvarna dig om att rätten inte föll mig i smaken! För mycket julsmak över det hela!

Med kurr i magen,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: