torsdag 1 januari 2009

2008/2009

Vad lustigt det känns med ett nytt år. Dags att skriva 2009 istället för 2008! Spännande!
Undrar vad det nya året har att ge?
Jag tänkte sammanfatta mitt 2008 med en lista jag har hittat på Internet Håll tillgodo :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Köpte en katt! Ny bil, fyllde 20 år, träffade en massa nya människor, fick fast jobb.
Jag började med scrapbooking!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
sluta bita på naglarna - nej
vara snällare mot mig själv - kanske

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, ganska nära iaf!

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Finland

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Jag tror att det är ganska bra som det är.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
17 maj, då vi hämtade hem Mini. 18 juni!
min födelsedag och vår två-årsdag!

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag fick fast jobb mitt i lågkonjunkturen!

9. Största misstaget?
Jag var sur för mycket. Ändring!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld har man ju varit ;)

11. Bästa köpet?
Mini!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
scrapbooking!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mini och Mattias. Att jag fick fast jobb!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Hmm, just 2008 har jag väl inga låtar till. Låtar brukar jag förknippa med personer och händelser, inte till år!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I somras var jag ledsnare än någonsin, men det gick över i ren glädje!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit gladare och hittat på fler saker. Hört av mig till mina vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
varit mindre sur

18. Hur tillbringar du julen?
2008 firades den i Dalarna ihop med min familj. Mycket mysigt!

19. Blev du kär i år?
Jag är kär i Mattias!

20. Hur många one night stands?
inget!

21. Favoritprogram på TV?
Grey’s Anatomy, Ugly Betty, fringe, Desperate Housewives, Boston Tea party och Gossip girl!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar ingen!

23. Bästa boken du läste i år?
Oj, det kan jag nog inte svar på. Jag läser för mycket för att kunna välja ut en!

24. Största musikaliska upptäckten?
jag vet inte riktigt!

25. Något du önskade dig och fick?
Jag ville skaffa en katt och så gjorde vi det. En busig liten kattunge vid namn Mini!
Sedan fick jag även en symaskin som jag hade önskat mig!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Njae, jag tror inte det!

27. Årets bästa film?
Oj, svårt!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Dagen innan var jag, Mattias, mamma, pappa, farmor och Larsis ute på Texas och åt. Det var en superrolig kväll som slutade på August. Farmor verkar ha lite minnesluckor från kvällen ;)


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
vad för stil? klädstil?
Det beror på vem man frågar! Enligt Mattias klär jag mig ibland som "ugly Betty", enligt jobbarkompisarna är jag crazy med min lappväska, nyårsklänning (2007/2008) och långhandskar. Enligt mig själv så är jag ganska tråkig! Jag skulle vilja ha en hel garderob full med olika sorters kläder.

31. Vad fick dig att må bra?
Mina nära och kära. Scrapbookingen.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag faller inte för kändisar!

33. Vem saknade du?
Mattias!
Mina vänner och min familj!

34. De bästa nya människorna du träffade?
Flupp och Walle såklart ;)

35. Något du åstadkommit du varit extra nöjd med i år?
Min fasta tjänst på JYSK.


Ja, det var mitt 2008 det, nu siktar vi framåt!
Nu är det 2009 som gäller :)
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Walle sa...

Ja det är väldigt bra nya människor att lära känna det.. ;)