tisdag 27 januari 2009

Funderingar!

Idag, när jag gick till och från frisören, ploppade det upp små funderingar i mitt huvud. Närmare bestämt tre stycken:

Fundering nr.1: När man går på en trottoar och möter en person med barn/hund så går man automatiskt på den yttre sidan. Alltså den mot vägen. Man flyttar sig mot vägen så att barnet kan gå längst ifrån vägen och vara skyddad från trafiken. Är det bara jag som gör så eller är det något inbyggt i våra huvuden?
Är det bara jag som utsätter mig själv för fara genom att skydda ett okänt barn/hund?
Är jag konstig?

Fundering nr.2: Har alla en sida av ansiktet de tycker bättre om än den andra? Eller är det bara jag som tycker det?
Min vänstra, bakifrån sett, ansiktshalva tycker jag bättre om än den högra. Konstigt nog så fotograferar jag hellre den högra sidan än den vänstra!
Jag har ett snett leende, så när jag ler åker den högra mungipan upp och "täpper igen" det högra ögat lite. Det blir lite stängt! Förstår ni?
Jaja, det kanske bara är jag som är konstig?


Fundering nr.3:
På väg hem smet jag in på Åhléns. Där inne såg jag tre kvinnor (såg inte ut att vara ett sällskap) som provade sminket på sig själv. När man kollar om färgen på ett läppstift är ok så smetar man lite på handryggen. Eller? De här kvinnorna smetade på sina läppar! Hur fräscht är det? Hur mycket sjukdomar finns inte i det där stiftet? Vidrigt!

Kom ihåg: tvätta ALLTID händerna när du varit på en shoppingrunda. Tänk så mycket konstigt folk det finns och äckliga bakterier!
Jag har blivit lite smått beroende av att använda desinfektionssprit på mina händer sedan Helena tog med det till jobbet.
Tänk bara så mycket smuts som sprids med pengar! Usch, det vill jag inte tänka på!


Förövrigt funderar jag på att bli en SATC (sex and the city) tjej. Jag funderar på att köpa DVD-boxen, lägga mig i soffan med en STOR godispåse och bara njuta. vad tror ni om det?
Bättre än att lyssna på Mattias arga rop och förbannade skrik va? han är nämligen lite irriterad just nu, spelet han köpte igår är inte bra. det är för svårt säger han!
Ja, det är inte lätt inte ;)

Ur mitt huvud,

Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supermysigt! Ja, visst har han? Haha

BL sa...

ansikten är inte symmetriska.. det ena ögat är alltid lite större än det andra, de flesta människor föredrar den sidan av ansiktet som har ett något större ögs.... sägs det..

så du har nog rätt.
Ha dt så bra förrexten..
/b