måndag 6 oktober 2008

Fast tjänst på JYSK!!!

Det där stora jag berättade om igår, det som var hemligt, det har blivit sant nu. Nu är det allvar på riktigt!
Från och med den dagen så jag avslutar min kurs i matematik C är jag fast anställd på 75% hos JYSK. Ja, ni läste rätt, jag blir fast anställd!
Jag slipper sitta och vänta på att de ska ringa, slipper fundera hur jag ska ha råd med det och det. Jag kan planera mitt liv!

Anna-Karin byter butik från Hudiksvall till Valbo.
P-O blir butikschef.
Anna blir säljchef.
Helena blir logistikansvarig.
Annso blir administratör.
Jag blir säljare.

Det var ju tänkt att jag skulle läsa vidare, men jag lägger nog det på is ett tag!
Pappa tycker att jag ska jobba 75% och läsa på högskola 25%, tål att tänkas på. Jag ska rådfråga min bror om det här!
Jag vet inte ens om det går att göra så, men det vore ju bra. Frågan är om man orkar det? Arbetsdagarna på JYSK är både hårda och långa. Jag är ju ung så varför inte? :)
Jag kan ju söka iaf!


Jag frågade P-O om han tänkte sätta mig på att montera möbler det första han gjorde, men så var inte läget. Det är inte min grej och det vet han :)
Jag tror att det kommer bli bra med P-O i täten!
Han sa även att vi hade fått in nya fräscha möbler som inte var svåra att montera så vem vet, en vacker dag kanske jag är första montör?

Det känns overkligt!
Efter att ha gått i över ett år och väntat på att de ska ringa så ska jag bli fast anställd där. Härligt!
Vilket bananskal jag halkade in på egentligen.
Vill ni höra historien?
Ja, klart ni vill :)

Sommaren 2007, ter dagar efter studenten, flyttade jag hem till Mattias och hans pappa i Hudiksvall. I slutet av juni fick Mattias sin lärlingsplats, vilket innebar att jag satt hemma hos hans pappa ihop med hunden hela dagarna. Tristess!
Jag letade reda på en massa telefonnummer till olika butiker som jag ringde. Ingen behövde någon hjälp för tillfället, men jag gav mig inte.
När jag ringde till JYSK ville de att jag skulle komma dit på en intervju senare samma dag. Det visade sig att jag ringde dit i precis rätt tid, de behövde verkligen någon just då!

Nu sitter jag alltså här och ska bli fast anställd!
Den som väntar på något gott...

Nu ska jag slippa tjata om min tjänst för er!
Ha det så bra och sov gott, det ska jag!
Alexandra Lindgren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis syrran! Vad roligt för dig! Kram M

Anonym sa...

Grattis! Gud vad roligt! Det här är du verkligen värd.

Anonym sa...

Grattis Alex, vad roligt :) Kramar Elin

Anonym sa...

GRATTIS!