tisdag 7 oktober 2008

Pratat med Kina

Det är ganska spännande att ringa till andra sidan jordklotet, till min bror i Kina. När han inte svarar får man lyssna på en kines. Ganska avancerat språk måste jag säga!
Man är ju van vid "the number you have dialed can not be reached for the moment, please try again later" på engelska, inte kinaspråk!
Trevligt med omväxling!
Anledningen till att jag skulle ringa till honom var att jag ville prata med honom om att jobba 75% och plugga 25%. Hur han tror att det fungerar och så!

Imorse klev jag upp med Tuppen (Mattias) och tog ett bad. Minis ville också bada, det är alltid trevligt!
Klockan 8 var det personalmöte på JYSK. Vi pratade lite om hur vår butik ligger till och att vi numera måste ha antingen bara skjorta eller skjorta och tröja, aldrig bara tröja. Synd, för det är precis vad jag brukar ha!
Fick även reda på att ett nytt bonussystem ska införas, ett som mestadels utgörs av provköp. Ju bättre procent på våra provköp desto bättre bonus.
Om vi får låg procenthalt så kommer distriktschefen till butiken och går runt och förklarar hur merköp/högerförsäljning fungerar för den personen som hade provköpet. Känns lite som att Hitler har kommit tillbaka!
Det gäller att vara överdrivet frågvis med alla kunder och sälja som bara tusan!

Annars gick mötet bra, vi fikade och hade det trevligt!


När jag kom hem lade jag mig i soffan och råkade somna till. Då gick jag och lade mig i sängen istället och vaknade klockan 12 av att posten kom. Tyvärr var det bara ett reklamblad :(


Kan ni förstå att det här är sant?
Precis nyss tog jag bort ca 4 GB musik från min dator, det är stort för att vara jag!
Nu är den största delen av min dåliga musik borta, Mattias kommer bli så stolt över mig :)
Skönt att slippa se så mycket skit i iTunes i fortsättningen!

Just nu är jag inne i en The Cranberries period känner jag!
Lättsamma låtar som är lätta att nynna med i. Ganska sorgliga, men det kan man bortse från!

På tal om ingenting funderar jag på att byta ringsignal. Vad tror ni om Sir Mix Alot - Baby got back eller Sex Pistols- God save the queen. Det är ju en gammal dänga jag ofta går och nynnar på. Kanske dags att byta ut min gamla nu, den hörs ju knappt när det ringer. Det är ofta därför jag inte svarar när det ringer, jag hör inte :)
Som om ni bryr er om min ringsignal förresten ;)

Nu ska jag gå in i köket och fundera ut vad jag ska laga för middag idag. Vi har ingen mjölk och nästan inget kött i frysen. Någon kycklingfilé ligger väl där, men det är nog allt. Iaf i matväg. Dags att åka till Ica kanske?
Får säga till Mattias när han kommer hem :)

Glad,
Alexandra Lindgren

Open my eyes
I realize
This is my perfect day

Inga kommentarer: