onsdag 22 oktober 2008

Mor- och dotterhelg!

Mamma och jag har pratat om att åka till Stockholm över en helg någongång. Det skulle vara så himla roligt att ha en hel helg med mamma!
Idag ringde mamma och sa att hon hade bokat in oss på hotell Rica. Vi möts i Stockholm den 14 november och stannar till den 16 november. Det ska bli så mysigt!
Massor med skratt i provrummen, trevliga fikastunder, goda drinkar och mys. Massor av mys!
Vi kommer vara som två småtjejer innan vi somnar. Ligga och fnissa tillsammans. Härligt :)
Jag längtar redan! :)


Idag tvättar jag kläder för fullt!
Det behövs nu när vi ska åka iväg fredag och lördag. Svårt att veta vad man ska packa bara. Inte för slappt och inte för fint. Svårt!
Roligt ska det bli iaf!
Jag har ju aldrig varit på Åland förut (eller åker man kanske förbi där när man åker båt till Finland?) så det ska bli kul!
Hoppas att larsis kommer bli glad, men varför skulle han inte bli det? :)
Tror att vi ska åka hem till honom en sväng ikväll och prata lite. Fråga hur han mådde i söndags t ex :P
Han blev ju ganska rund under fötterna av drinkprovningen ;)


Nu ligger Minis och "solar" i en solstrimma som kommer in genom fönstret. Han ser så fin ut i solen. Alldeles brun!
Undrar hur han ska ha det när Mattias och jag åker iväg? Elin får vara snäll mot honom ;)


Nyss, när jag skulle gå ut ur lägenheten, möttes jag av en städande tjej. Hon hade dammsugit trappuppgången och höll på att moppa den. Härligt att slippa göra sådant själv måste jag säga! :)
Det är en fördel med att bo i en hyresrätt, att man slipper "städdagar" som man har i bostadsrätter. Allra bäst kanske det är att bo i ett litet mysigt hus? Visst, man får städa allt själv, men man måste inte bråka med grannar om tvättstuga eller liknande. Dessutom får man göra vad man vill, tapetsera som man vill och renovera. Det skulle nog vara mysigt med ett hus!
(jag duckar för Olas kommande kommentar om detta!)


I eftermiddag, när Mattias kommer hem från jobbet, ska vi ner på stan och köpa jeans till honom. Det behövs nu inför resan :)
Vi kanske hittar något annat roligt också, vem vet? ;)

Nu ska jag sätta mig och laga Mattias mysbyxor, han spräckte dem ganska rejält i lördags ;)

Mycket att se fram emot,

Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag förstår inte hur alla år i hus inte avskräckt dig?! Alla gånger jag tittat ut över allt gräs som behöver klippas och tänkt "aldrig aldrig någonsin hus". Crazydazy..