fredag 31 oktober 2008

nostalgisk musikstund!

Som ni kunde se i det förra inlägget kom den första snön idag!
Nu snöar det inte längre, men snön ligger kvar!
På grund av det vill jag inte åka i vår bil till jobbet idag. Vill inte vara med om en olycka på grund av att vi inte har vinterdäck. Dumt att riskera något!
Larsis ringde förut och erbjöd sig att skjutsa mig till JYSK. Tur att vi har lilla Larsis!
Eller som han sa när han ringde, "Senior Norberg"!

Efter jobbet ska jag gå hem till honom, precis som så många gånger förra sommaren! Väl där skulle han värma på lite mat till mig. Han ska nämligen ha middag för sina föräldrar ikväll. han är så himla snäll och omtänksam!


Här sitter jag nu i lägenheten ihop med kissen som tycker att snön utanför fönstret ser spännande ut. Jag har funderat på om jag skulle ta ut honom i kopplet så att han får känna på snön. Det har han ju faktiskt aldrig gjort förr!
Ni tycker att det är en jättebra idé, jag också!
Haken är bara den att jag vill att Mattias ska vara med. jag vill inte att han ska missa Minis-första-snö upplevelse!
Jag skulle inte vilja missa det!
Det får bli ikväll eller en annan dag, det kommer väl mer snö kan jag tänka mig. Minis får nog så mycket snö att han tröttnar i vinter när vi ska angla på sjön. Självklart ska Minis med då :)

Visst är det mysigt att lyssna på låtar som betyder något?!
Just nu lyssnar jag på Nothing med Pain. Det var en av de första låtarna som Mattias skickade till mig via MSN. Precis som Welcome To The Black Parade med My Chemical Romance , Ohne Dich med Rammstein, Toxicity med System Of A Down, I Wont See You Tonight med Avenged Sevenfold, The Diary Of Jane med Breaking Benjamin eller Cloud Connected med In Flames. Jag skulle kunna hålla på i en evighet, men det orkar jag inte med :)

Nu har ni fått nostalgiska musiktips så det räcker för stunden!
Vem vet, någon av alla dessa kanske blir er nya personliga favorit? ;)

Nu ska jag laga någon form av mat, sedan blir det väntan på att åka och jobba!
Alexandra Lindgren
(jag ber om ursäkt ifall jag inte håller mig inom rimliga textgränser, Ola. Som du kanske märkt så är jag ingen känd bloggare!)

1 kommentar:

Carin Lindgren sa...

Nu är jag oxå hemkommen! Snön i Hudiksvall var ju fantastisk... Du kan ju gå och krama om min bil ibland.Att den mysiga snön kostade mig en hyrbil hem är ju inte snöns fel, eller???