fredag 6 februari 2009

goodnight sweetheart, goodnight!

Nu har Ulli vandrat vidare!
Hon behöver inte längre lida eller må dåligt, nu har hon det bra!
Det har varit dagar fulla med gråt och ledsamheter nu och jag antar att det kommer vara så ett tag!
Jag orkar inte tänka på det här just nu, jag orkar inte gråta mer!
Min älskade lilla Ulli!


Idag har det varit fullt upp här hemma!
Jag har, som ni har sett, sytt ett förkläde! Jag är riktigt stolt över mig själv!
Ok, det är inte helt jämnt i sömmarna och den må vara lite sned, men jag har gjort det själv!
Jag är duktig ;)

Jag har tvättat två maskiner, diskat en maskin och städat lite här hemma. Det är något som alltid behövs göras konstigt nog! Jag tror att våra kläder kryper ut ur garderoberna och ner på golven av sig själva. Eller är det katten som river ut dem?
I vilket fall som helst så flyttar de på sig!


jag och Mattias var nere på stan en sväng också!
Jag köpte strumpbyxor och en present till Johanna. Hon fyller ju den 9:e så det är dags att skicka ner paketet nu om det ska komma fram i tid!
Inne på Systemet gjorde vi av med en hel förmögenhet!
Mattias hade beställt två flaskor Sourz, en raspberry och en Tropical. de finns inte i vanliga fall, beställningsvara!
Så fort vi kom hem blandade Mattias till en välkänd p3 till mig. Den ni!
Det har jag inte druckit på 2 år och jag har saknat det!
Tyvärr hade han i lite för mycket sprit för min smak så det blev inget halleluja moment, men kanske nästa gång? ;)


För ca 30 minuter sedan kom jag och Mattias hem från bion. Vi såg Valkyria, en film som Mattias länge har velat se!
Den var bra, men jag har lite svårt för krigsfilmer. Det är så många namn (tyska namn!) och ansikten att hålla koll på, jag är dålig på sådana saker. Dessutom måste man ha någorlunda koll på historian och det är jag ingen höjdare på!
Men men, filmen var bra!


Nej, nu är det dags att sova!
Imorgon är det jobb som står på schemat. Efter det ska jag åka hem, hoppa in i duschen och göra mig snygg! Inte för att jag vet vad jag ska ha på mig på festen, men det återstår att se. Jag kanske tar samma trasa som förra helgen?
Det får nog bli så!
Vi får väl se om vi kommer in på August, Björn Rosenström lockar nog en hel del folk!
Kanske skulle ta och lyssna igenom några gamla godingar så man är lite uppdaterad ;)
Det är ju inte precis så att jag kommer ihåg alla texterna i huvudet. Några, men långt ifrån alla!

Godnatt,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: