onsdag 18 februari 2009

min dröm blev sann!

Det förra inlägget blev så tråkigt så jag måste skriva ett glatt nu :)

Förra fredagen runt kl.14 gick jag in på lagret för att hämta en gul vagn till en kund som skulle få med sig stora kartonger ut till bilen. På väg till kunden möttes jag av mamma och pappa som kom gående hand i hand i sina bruna jackor mitt i powerlinen!
Jag hade ingen aning om att de skulle komma, det var en överraskning. Det gjorde det hela ännu bättre :)
Vilken lycka!

Jag ville skratta och gråta på samma gång!
Mitt hjärta slog fortare och jag fick ett sådant glädjerus!
Vi kramades och jag gav dem mina hemnycklar så att de kunde åka hem till mig.

De återstående två timmarna av min arbetstid gick extremt långsamt, jag ville bara hem!
Inte ens en sur kund kunde få mig på dåligt humör den dagen, jag var så lycklig!

Väl hemma satt båda mamma, pappa, Mattias och Christina vid vårt köksbord och pratade. Christina var här med tulpaner och choklad till alla hjärtans dag!

På kvällen lagade pappa supergod mat, oxfilé med ugnsstekt potatis och god sallad. Mattias och pappa möblerade om vardagsrummet medan mamma, jag och Mini var ute och rökte. Eller, mamma rökte, vi andra stod bredvid!Vi tittade på Let's Dance och bara mös!

På lördagen gjorde jag och mamma en "yahoo"frukost!
Vi åkte ner på stan och letade efter en pall att ställa en blomma på och hittade tillslut en på Ombonat.
På kvällen bjöd vi över Larsis och Bozze och åt "Gött kött". Verkligen gott!
Bidragen i melodifestivalen var bra mycket bättre än förra veckan!


På söndagen åkte mamma och pappa hem runt klockan 13.
När jag stod i fönstret och tittade efter dem kom tårarna!
Jag tycker att det är så himla jobbigt att veta att det kommer dröja så länge tills vi ses nästa gång!
I slutet på mars åker de till Kina och innan dess lär vi ju inte träffas. Om vi inte ses en sväng när jag är nere nästa vecka då! Om det hinns med, vad vet jag?

Jag jobbar så dumma tider också. Man är ju inte ledig en hel helg så då blir det svårt att träffas! Dessutom är jag inte miljonär!

Nej, kära föräldrar, det är dags att ni flyttar till Stockholm så att det blir lättare att träffas!
Då kan jag ta tåget över ett par dagar! Inga problem! :)

Nej, nu ska jag kika på hur det ser ut i köket. Med färgen alltså!
Resten är ju inte så fint!
Hela diskbänken är full av tidningspapper för att det inte ska kladdas på den. på köksbordet står diskmaskinen och tar plats! Hela köket är rörigt!
Så fort färgen har torkat ska jag städa upp allt det där. Om det inte behöver målas en gång till då, men vi har målat två eller tre gånger så det bör räcka!

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: