söndag 8 februari 2009

konsten att tänka på något annat!

jag har sysselsatt mig själv, hela tiden haft något att göra.
Jag har sett till att hela tiden ha något att tänka på, att inte fundera en massa.
Tills nu!

Jag och Mattias tittade på filmen "Click". I slutet var det såklart en sorglig dödsscen. Det brast för mig!
Mattias hånade mig för att jag är så blödig och så lätt börjar gråta till filmer, tills han upptäckte att jag grät över Ulli.
Vi fick sitta i soffan och kramas en stund innan det blev bra igen.

Inte för att det är bra nu, långt ifrån!
Bättre är det, men inte bra!

Jag tror att jag måste ta en dag då jag tänker på Ulli, en dag då jag minns alla minnen, skrattar åt allt vi har gjort. Lilla Ulli!
Visst tänker jag på henne varje dag, men jag kan inte bryta ihop!

Jag vet att hon har det bra nu!
Nu kan hon äntligen få vara frisk och pigg. Äntligen!

Alexandra lindgren

Inga kommentarer: