onsdag 21 juli 2010

fiskbit bland räkor!

Efter att jag hittade masken i Mozarts kräks, är jag lite nervös inför saker som ser ut som maskar, rör sig som maskar eller helt enkelt ÄR maskar.

Jag tömde just ut det sista ur en förpackning med Icas egna skalade räkor (frusna) och ur förpackningen och ner i min tallrik ramlar det ut en stor, grå bit. Jag tappade nästan andan för jag trodde att det var en mask eller en larv.
Efter en närmare koll ser jag att det är en fiskbit!

Nog för att det står "kan innehålla spår av fisk" på förpackningen, men kan man förvänta sig en SÅ stor fiskbit?
Nej, jag har skickat en reklamation till ica så får vi se vad som händer. De kanske ska kika på resterande förpackningar.
Jag menar, eftersom fiskbiten väger bra mycket mer än vad en räka gör så har jag blivit lurad när jag tror att jag har köpt 400 g räkor. Jag har kanske bara köpt 350g räkor och 50g fisk. usch!

Nästa gång köper jag ett annat märke. eller ännu hellre, färska räkor.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: