lördag 11 februari 2012

Effektiv dag!

Klockan är nu 13:34 och jag har hunnit hur mycket som helst!

Lägenheten är storstädad (tom fogarna i badrummet är rengjorda med tandborste!), disken är diskad och tvätten är i maskinen. Idag skiner solen ute så man får vårkänslor. Nackdelen med solens strålar är att de synliggör allt damm i hemmet. De visar även hur smutsigt vårt vita sofföverdrag var. observera ordet var, nu ligger de i tvättmaskinen ihop med tvättmedel och vanish. Här ska bli rent!

En annan sak jag hunnit med idag, eller rättare sagt alldeles nyss, är att lämna in min inlämningsuppgift. Jag har varit lite nervös inför det eftersom jag har sett på blackboard hur många skriver att de har gjort fel någonstans och inte får det att stämma.
Jag hade alla rätt på första försöket!
Det innebär att jag har gjort rätt på alla verifikationer och behöver inte göra (eller för den delen tänka!) om. Skönt!



Nu gäller det bara att hugga in på övningsuppgifterna i boken så jag lär mig något om bokslut och inte bara om bokföring.
Jag har jobbat så långa dagar den här veckan (7 dagar i rad!) så jag har inte riktigt hunnit med mina studier. Denna helg får bli en studiehelg!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: