torsdag 16 februari 2012

Vackert fynd från soprummet

I förrgår hittade jag något alldeles fantastiskt när jag var ute med soppåsen. På en hylla i grovavdelningen stod den. Lite fläckig och sotig var den, men det var inget som Häxans silverputs inte kunde råda bot på.
Jag kände mig lite som en tjyv när jag, så diskret jag kunde, tog den i handen och småsprang de få metrarna hem till lägenheten.
Fast när man tänker efter så är det ju faktiskt någon som har slängt den, som inte ville ha den längre. Är det då inte bättre att jag tar den än att den blir förstörd i någon sopcontainer någonstans?
Det tycker jag!

Nu har jag putsat upp brickan och placerat ut den tillsammans med ett litet ljus (med en fantastisk doft av nytvättad bomull), en liten flaska som vi köpte på en loppis i Ödeshög för fem kronor förra sommaren och så en liten sten som jag fick i födelsedagspresent för några år sedan.
Nu ska det bara dit något grönt, kanske hjärtan på tråd eller murgröna, sen är det fulländat!

Närbild

Prydnad i sovrummet

Nyfiken Mini

Tänk att man kan springa på något så fint i ett soprum!
Har ni gjort något fynd sådär någon gång?
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiffigt! Moran

Andreas sa...

Gud, visst är loppisen i Ödeshög hur kul och underbar som helst? Jag kan gå omkring där i flera minuter och bara titta. Ögonshopping liksom. Synd bara att allt är så himla dyrt, men drömma kan man ju alltid. Åååh.

Bror