söndag 19 februari 2012

Suddiga studier

Jag sitter och studerar lite såhär på söndagskvällen. Som sällskap har jag massor av fantastiska soundtrack till gamla Disneyfilmer.
Eftersom Anton är borta och skottar snö så kan jag sjunga med för full hals. Mini och Mozart tittar på mig som om jag har blivit galen. Kanske är det precis det som har hänt?

Förövrigt så har jag en fråga till er. När ni suddar ut någon text med ett suddgummi, ser ni då till att suddgummit är "rent" efteråt?
Jag gör det!
Jag är allergisk mot svarta rester på suddgummit, måste alltid sudda så att inget finns kvar. Dumt, det tar tid och dessutom tar suddet slut väldigt fort.

Värst var det i skolan när någon lånade mitt sudd, men inte rengjorde det efteråt. Då fick jag, halvdiskret, rengöra när jag fick tillbaka det.
Detta har lett till många irritationer och kommentarer som tex "vad spelar det för roll Alex? Det är ett SUDD!"
För mig spelar det roll, jag vill att det ska vara rent.
Har ni som är med i intresseklubben antecknat detta nu? ;)

Tillbaka till verkligheten!
Nu ska jag göra klart den näst sista uppgiften i bokföringskapitlet. Imorgon går jag på bokslutet!
Den härliga gamla dängan "alla snubbar vill ju vara katt" hjälper mig framåt. A rinki tinki tinki!
Man borde lyssna mer på saxofon!

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag brukar strunta i att sudda, och istället stryka över det felaktiga med pennan, och sedan skriva under eller över det gamla. Så himla tidseffektivt! Jag är en sådan tidssparare.

Säg till om du behöver fler tips.