tisdag 28 februari 2012

Gröna fingar och vackra ljusstakar

I fredags kväll åkte vi ner till mamma och pappa i Ödeshög. Där var det riktigt vårväder med solsken och knappt någon snö. Det låg små drivor lite här och där, men absolut inga mängder. Inte så mycket som vi har här i Hudiksvall.
I Ödeshög hade vi det fantastiskt bra, men mer om det i ett annat inlägg.

Idag har jag varit i pysseltagen igen.
Av Martina fick jag tre jättefina ljusstakar i försenad julklapp som jag knöt ett par spetsband runt för att få en lite varmare och mer ombonad känsla. Nu fattas bara en virkad duk att ställa dem på. Dags att lära sig virka igen.

Ljusbrickan, som jag skrev om i ett tidigare inlägg, har jag nu köpt en liten vacker växt till. Nu känns det ombonat och härligt.

vackra ljusstakar

Ljusbricka


Nere i Ödeshög hittade jag vackra krukor i mammas förråd.
I en av krukorna planterade jag en blå Iris. Jag väntar nu med spänning på att den ska slå ut.
Uppe på bodvinden hittade jag en alldeles fantastisk blå kopp som jag tog med mig hem. I den planterade jag vita pärlhyacinter
Som tack för att jag fick dessa krukor av mamma så ska hon få de överblommade lökarna och plantera i trädgården. Tills dess ska de få förgylla vår vardag här hemma! 


Blå Iris







vit pärlhyacint

 Har du gröna fingrar?
 Alexandra Lindgren


Inga kommentarer: