torsdag 12 juni 2008

en planerad dag!

"nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen. Här ligger Alexandra med öppen kjol och..." nej, vi hoppar det sista ;)
(jag vet att sjunger med mamma, sluta nu!)

Idag skiner solen, får se hur länge det håller i sig. Synd att den skiner idag, nu när jag har trista inomhusplaner. Fast de planerna går att ändra ganska snabbt. eller iallafall lägga till några extra.
Dagens att-göra:
*städa lägenheten (inte det lättaste med en busig katt)
*lägga ett brav på posten
*gå ut och gå med katten (kanske kombinera med det ovan?!)
*tvätta sängkläder, handdukar och kläder (om tid finnes ledig)
*ringa veterinären och boka in en tid för vaccination på Mini
* gå ner till sopsorteringen och slänga glasflaskor
*laga mat (vad vet jag inte än)


ja, som ni ser 'r det ganska fullt upp. det första jag ska göra är att klä på mig, sedan ska jag rusa ner i tvättstugan. Tro inte att jag hänger kläderna i torkrumemt bara. Stöldvarning!
Flupp skickade ett sms för ett par dagar sedan och skrev att det låg något ljusblått på hatthyllan i tvättstugan. Det var vårt lakan som varit borta. Det måste ha lagts dit senare, för när jag skulle hämta det första gången så tittade jag överallt. Usch!
Hanebo MÅSTE fixa ett bättre system så att bara jag har tillgång till tvättstugan när det är min tid att vara där. Inte fyra hyreshus!

Nu har jag inte tid att sitta här mer!
dammsugaren kallar.

Städtant,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: