torsdag 12 juni 2008

Mitt nya positiva liv

nu har jag tagit ett beslut, ett livsviktigt beslut. Jag ska börja tänka mer positivt, vara mer positiv.
Om jag fortsätter vara så negativ som jag är komemr ingen vilja vara i min närhet tillslut, inte ens Mattias. Slut på detta trista liv!
Nu ska vi vara positiva och se det som är bra istället för det dåliga. (kom ihåg att påminna mig när jag börjar se negativt igen, det kan behövas göras ofta.)

Just nu (och sedan några timmar tillbaka)hör man en massa basljud från lägenheten över, där Hassela har sitt kollektiv. Vanligtvis tycker jag att det är jobbigt att vakna av att killar står och gasar med sina mopeder utanför fönstret, men nu i mitt nya liv ska jag se det positivt. De växer upp! Mopederna är en övergående fas i deras liv.

Tillbaka till basljudet. Jag antar att ungdomarna har haft skolavslutning idag eftersom jag ser lättklädda tjejer utanför fönstret med plastglas i handen. De skriker på sina vänner, som befinner sig på balkongen en våning upp, att de ska öppna porten åt dem så att de kan komma in. Det är en massa skrik i trappuppgången, kommer säkert vara så halva natten. Det positiva i det här är att om de låter så får vi också göra det vid något tillfälle. Då behöver jag inte vara rädd för att ha förfest här eller så. Mycket bra!

När man tänker tillbaka så var jag nog också en skrikig och lättklädd (är säkert fortfarande!) tjej med ett glas i handen när jag var yngre. Tänk vad härliga skolavslutningarna var. Massor av vänner, alkohol och skratt. Musik och dans, massor av dans!
Under mina galna år med Cissi och gänget har det blivit en del partyn. Mycket nöje och massor av skratt. Alla gånger i Motalaparken, alla svartsjukedraman med Jonte, alla smeknamn. Allt! vilken underbar tid av mitt liv, gymnasietiden!
Det händer ofta att jag verkligen saknar allt det där, speciellt att bara träffa dem. Under gymnasiet sågs vi ju nästan hela tiden, nu är det nästintill aldrig. Riktigt tråkigt måste jag säga att det är! Stor saknad!


Nu är det bestämt att jag ska på Hudikkalaset i sommar. Ska bli riktigt trevligt att ha en 2-dagars med Flupp och gänget. inte fel inte! Äntligen(?) ska jag få se Flupps blivande man, Mr.Engman. Ska bli spännande att se hur han verkligen ser ut. Ja, och se "min" favorit live såklart. Det blir en rolig helg, hoppas jag inte jobbar då bara. Vore så fruktansvärt trist ifall jag jobbar då. Det är ju en fredag och en lördag, slår vad om att jag jobbar sent fredagkväll och hela lördagen. Inget att göra åt i så fall. Någon gång måste man ju jobba "bakfull". (inte för att jag någonsin blir det då...)


Mini ska vaccineras på tisdag i nästa vecka. Undrar vad han tycker om det?!
Klockan 13 ska han iaf få stick i pälsen :)

Undrar hur lilla Ulli mår, hon ligegr på sjukhus inatt. Hon mår inte bra alls den lilla tösen. Hon kan ju inte ens bli glad när man kommer hem till henne lngre. Förr kunde hon stå i en minut och gnälla och vifta på svansen så rumpan nästan gick av innan man kom fram så man kunde hälsa. Numera kan hon ta ett steg och vifta liite på svansen, sedan måste hon lägga sig ner och hosta. Stackars lilla vovve. Det bästa vore nog om hon bara fick somna in, för henens skull. Inte för min skull!

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa i boken pappa sa att jag skulle läsa. Häxan från...(kommer inte ihåg hela namnet). När jag började läsa i den tyckte jag att den var lite lustig, kanske blir bättre efter ett tag. Hoppas det iaf!
Godnatt allihop. Nu blir det inte fler inlägg idag, 3 eller 4 får räcka :)

Positiv,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Kära syster, jag kan inte annat än att gratulera! Följer du din nya livsfilosofi lovar jag dig ett lyckligt liv! Bra saker har liksom en tendens att hända när man ser världen positivt. Jag håller på dig!

Pusspuss,
Bror