tisdag 10 juni 2008

regnigt värre!

herregud, vilket väder. I flera dagar har jag gått och tänkt att det vore skönt med regn, mycket regn. Fast bara på nätterna så att jag inte märker av det. Just nu är vädret helt galet, det haglar. Inte lite heller, det har hållt på en bra stund och det verkar inte vilja sluta. Det är kanon för blommor och liknande, men jag tycker synd om alla människor som är ute nu. Mattias till exemple, hoppas han bara är inne och jobbar idag.

Minis (kattens helt bestämda namn!) sitter i fönstret och ser helt förskräckt ut. Undrar om han någonsin har varit med om en sådan här åskskur tidigare?! fönstret är lite öppet så han får nog en och annan skvätt på sig!

På bara en kort stund har de torra gatorna i Hudiksvall förvandlats till floder. Vilken makt vädret har, männiksan är ganska liten på jorden!

Det har hänt en hel del sen sist måste jag säga. i torsdags åkte vi ner till Norrköping för att köpa en bil. När vi tittade på bilen var det en massa småfel, dessutom ville inte säljaren sälja bilen. Han vägrade pruta mer än 1900 kronor, det borde ha varit mycket mer. Dessutom hade han en dålig attityd!
Vi åkte vidare till linköping, sedan Tranås, men hittade inget som vi föll för.

På fredagen satt vi hemma i trädgården och njöt av det underbara vädret! det var soligt och fint, jag brände mig igen. Det gjorde jag förra gången vi var nere också!

På lördagen åkte vi till Norrköping igen för att titta på en annan bil. Det var en silvrig Saab 9-5 aero. den blev det!
Tyvärr måste den genomgå service så mor och far behöll bilen där nere så fick vi låna deras saab så att vi kunde ta oss hemåt. Jag ska höra med pappa ikväll när vi kan hämta hem vår bil!

På söndagen jobbade jag, det var hur stressigt som helst. Likaså gårdagen!
Massor att göra nu inför värderingen som var idag. Undrar hur det gick?! hoppas vi fick toppbetyg, då får vi extra bonuspengar i lönen :)
det tackar man då inte nej till!

Idag har jag varit ledig, riktigt skönt!
Minis och jag har bara tagit det lugnt hela dagen. Jag var en sväng på stan och lämnade in en cd med fotografier som jag vill ha framkallde, köpte lite mat på Hemköp och köpte nytt album samt plastfickor till mitt scrapbooking. Nu har jag bara plats för en layout till, sedan måste jag köpa nya platsfickor. det innebär att jag har scrappat 59 layouter sedan februari i år, inte dåligt. :)

Idag lagade jag limekassler. jag tror att det hette så iaf!
det var riktigt gott, råkade ha i lite för mycket chili bara, men det funkade ändå.

Nu ska jag gå in på Agrias hemsida och skaffa en försäkring på Minis. Lika bra ifall det skulle hända något!

Hej hopp,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: