onsdag 4 juni 2008

Stressig period

puh, vilken stressig period. Iallafall om man lever mitt liv, som säljare på JYSK.
Folk är helt stirriga, ska först i kön, kan inte vänta på sin tur, ska veta allt på direkten, ska ha allt på direkten, blir sura, suckar och beter sig allmänt jobbigt.

Två dagar i sträck nu har jag dammat av HELA möbelavdelningen. I varje låda, i varje skåp och ovanpå varje möbel. Det har varit hur jobbigt som helst, riktigt påfrestande. Tur att det är färdigt nu!
När man står där och städar komemr det fram en miljon kunder som vill ha hjälp, vilket innebär att man aldrig kan bli klar med det man hålelr på med. Annars ringer det på lagerdörren så att jag måste lämna ut varor. Mycket jobbigt, tungt och STRESSIGT. Man ska inte klaga, jag är ju där för att hjälpa kunder och ge dem bra service. jag tycker att jag lyckas med det, jag säger ju inte precis till dem att jag vill hinna klart med städningen. Dessutom komerm det in massor av pengar sådana här dagar!

Imorgon kommer det 50 pall med varor igen, tur att jag är ledig då!
Klockan 07.00 sitter jag nämligen på tåget mot norrköping imorgon. Jag, Mattias och kissen (Franz?) ska dit och titta på en bil. Som det ser ut nu så är det en silvrig saab 9-5 aero vi är intresserade av. Får se hur bilen ser ut och hur den känns!
Pappa ska möta upp oss i Norrköping så att vi får lite erfarna ögon på bilen. Han ska dessutom få stå på bilen så att det inte blir så dyr försäkring och liknande för oss. bra :)

Vi stannar i Ödeshög tills på lördag, då vi förhoppningsvis tar bilen hem igen. Annars får vi boka ett superdyrt tåg!
Andreas är hemma nu också så det ska bli roligt att träffa honom! :)
Hoppas att tågresan ner gåt lika bra som den gjorde sist. Både pappa och lillkissen var trötta då :)

Vi ska åka x2000 nu så det ska bli skönt att slippa byta tåg hela tiden!
Ioförsig finns det ingen hållplats där vi kan rasta katten, men å andra sidan ska vi gå av i norrköping, ca 1 timma tidigare än vanligt.

Nej, nu kanske det är dags att packa väskan, vi pker ju tidigt imorgon!
Have a nice!

Stressvarning,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: