onsdag 18 juni 2008

Städdag

Nu står VÅR saab på parkeringen där ute, inte mammas och pappas :)
Jag var uppe på Hyundai och släckte servicelampan idag, som de som utförde servicen glömde att göra. De tog inget betalt utan önskade mig bara trevlig midsommar och lät mig åka iväg. Trevliga killar! :)

Idag har jag städat hela lägenheten och tvättat ALLT. Sängkläder, handdukar, ljus och mörk tvätt. Tillochmed jeans. Nu återstår bara några plagg i tvättkorgen, de som ska tvättas i 30 grader.
Jag började städa vid 9 imorse och blev klar nu. Däremellan var jag på Hyundai och så var jag på Ica och handlade lite saker som behövdes. Egentligen behövs allt fyllas på i kylskåpet, men jag tog det allra viktigaste nu.

Mini tyckte inte alls om när jag städade. Först var han nyfiken, men när damsugaren drog igång sprang han för livet :)
På tal om kissen har jag nog inte berättat att han är vaccinerad nu. Igår fick han sitt stick i pälsen. De tog även ett prov på det bruna han har i öronen. Det visade sig vara liite öronskabb, de hittade något ägg och något dött skabb, mer än så var det inte. Hon skrev ut ett recept som vi kunde använda om vi ville, om inte öronen blev bättre av öronmedlet jag köpte på apoteket när vi precis hade fått hem honom.
Vi fick en påse med 200g torrfoder, 2x100g blötmat, rabattkuponger och information om katter/mat/vård. Mycket bra. Katten älskade både blöt- och torrmaten. Det får nog bli det märket i fortsättningen. Mini blir helt galen så fort jag tar fram förpackningen med mat. Han klättrar upp på mina jeans och upp på min axel för att komma upp på diskbänken där jag håller på med maten.
underbart tycker jag, så skönt att han äter!

Andra saker han älskar är att sitta på mitt tangentbord och "slå" på skärmen. Han leker med muspekaren! Det är väldigt irriterande för mig, men roligt för honom.

Nu ska jag börja med den mycket avancerade maträtten stekt falukorv och potatismos + köttbullar. Det är ungefär vad vi har här hemma just nu. Måste som sagt handla!

Städerska,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: