torsdag 12 juni 2008

"måste"

hmm..allt jag sa att jag skulle göra idag har jag inte hunnit (läs orkat) med. Jag har endast varit nere på posten och lagt på brev. Med mig hade jag kissen. Först var han lite rädd för alla ljud och alla rörelser, men sen gick det ganska bra. Jag bar honom största delen av vägen, men lite gick han själv. Eller sprang rättare sagt!

Han ville hemskt gärna ut på vägen och springa, men det fick han inte!
Elak mamma tyckte han nog att jag var då! :/
Nu ligger han iaf i soffan och sover sött.

Jag var nere på Kjelles tidigare idag och köpte spets. Massor av härliga spetsar finns det där :)
Jag stod i kön i 15-20 minuter och när det äntligen är min tur säger kassörskan "jag vte inte hur man gör med det här så jag MÅSTE ta nästa kund". Hon försökte inte ens hjälpa mig, ropade inte ens på någon annan. Jag fick då snällt ställa mig åt sidan i väntan på att någon skulle komma. Efter ett tag ville jag bara kasta mina spetsbitar i ansiktet på kärringen i kassan och gå därifrån, men tillslut kom det en tjej och hjälpte mig.

Eftersom jag själv arbetar i butik så vet jag att det är väldigt stressigt sådana här dagar, speciellt i kassan.
Om jag inte visste hur jag skulle göra för att sälja någonting hade jag ju absolut sagt till någon av de andra ansällda. Jag hade ju knappast tagit kunden efter och nästan skitigt i kunden som behövde hjälp.

En sak som är säker är att jag aldrig mer ska rekommendera mina kunder att åka till Kjelles ifall de vill ha något som vi inte har. No more!


Nu måste jag jaga efter en present till mamma, hon fylelr ju den 14:e juni. Stress!

Irriterad,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: