fredag 5 december 2008

Glasögonorm?

Lustigt egentligen hur man vet så olika saker beroende på vilka man umgås med och var man kommer ifrån. Vad man har för intressen och vilket yrke man har. Beroende på allt egentligen!
Helena hade t ex aldrig hört talas om Eva Eastwood, hon trodde att jag hade kommit på alla låttexter själv eftersom de var så dåliga. Nödrim är visst, enligt henne, min grej!
Eller som att personer får förklara vissa ord som jag inte vet vad de betyder. Det är iofs dialekt, men ändå!

Idag har det gått riktigt bra på JYSK. Jag har fixat och donat med mina heminrednings- och järnvaror så nu är det fint på hyllorna. Det ska verkligen bli roligt när jag får ordning på allt. Kul med en egen avdelning! Nu gäller det bara att visa vad jag gåt för, att jag klarar av att hålla det snyggt!
Jag längtar tills vi ska göra nytt space, det är så roligt!
DE andra förstår inte hur jag kan tycka om att packa upp varor ur små kartonger, de vill ha de stora kartongerna med täxken i så att det går fort. Nej, det ska vara pilligt och smått, ju mindre desto bättre. De skrattar åt mig när jag skickar över de stora lådorna på de andras vagnar och säger att "den är för stor för mig, jag vill ha små!"


När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av ett paket från mor och far. Pappa hade varit så gullig och fixat min favoritjulskiva till mig. Det blir inte jul utan den! "Dagen är kommen" av Göteborgs Domkyrkas gosskör!
Kan ni tänka er en hel gosskör stå och sjunga julsånger? underbart!
Tyvärr tar inte vår stereo skivan så jag får lyssna på den genom datorn. Jag har konverterat låtarna till iTunes nu så det löser sig!:)


Dessa ord vill mamma inte läsa, men jag skriver dem ändå: jag behöver glasögon!
Nu är det verkligen dags att jag gör en riktigt synundersökning. När jag färglägger stämpelmotiv (scrapbookingsnack) eller tittar på tv/sitter vid datorn sitter jag nära skärmen och rynkar pannan. Det är inte bra! Jag koncentrerar mig så mycket att jag får huvudvärk tillslut!
Det blir nummer ett på att-göra-listan!


Nu är tågbiljetterna till Mjölby i februari bokade! 346 kronor gick det på tur och retur :)
Nu ska jag bege mig till www.scrapkryssning.se och kolla den totala summan, sedan ska även den betalas. Mycket utgifter nu, men den 25 december (eller tidigare?) rullar det in en liten slant igen! Ännu bättre blir det i januari :)

Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du bokade och att de fanns kvar! Längtar till kryssningen!
Love you! Syrran