måndag 8 december 2008

Min älskade Mattias kan!

Jag tänkte berätta för er om min helg. Håll tillgodo!

Fredag: Jag jobbar fram till stängning. När jag kommer hem väntar ett berg av disk på mig. På kvällen berättar jag för Mattias hur trött jag är på att ha dubbla jobb. Först ska man stiga upp två timmar innan man börjar jobba så att man hinner köra igång en diskmaskin, plocka rent här hemma och ge katten mat. samtidigt ska man hinna göra sig klar själv. Mattias går upp en halvtimma innan han börjar jobba och hinner inget annat än att göra sig själv klar!
Jag gnäller på honom om att det ligger sladdar till tv:n över hela vardagsrumsgolvet, att spegeln fortfarande står lutad mot väggen, att han inte hjälper till hemma, att tavlorna inte är uppsatta på väggen i sovrummet etc. Lite överdrivet gnäll kan man tycka, men jag var så himla less!

Lördag: Jag slutar jobba klockan 15, då åker jag till Håsta och hämtar Larsis. När vi kommer hem blir jag bemött med en kram och en drink. Inne i vardagsrummet har han serverat ett glas öl var, en sup och ett glas whiskey. han hade laddat upp rejält! Larsis och Mattias skulle ha sportkväll tillsammans!
I sovrummet hängde tavlorna på plats och i vardagsrummet satt sladdarna klamrade mot väggen. Mattias hade tom hängt upp klösbrädan i en krok på väggen och startat en diskmaskin. Sådana här saker får mig att verkligen älska Mattias!

Jag lagade tacopaj och vi hade en trevlig kväll tillsammans. Ja, om man bortser från sporten då :)

Söndag:Som ni såg i inlägget igår så var vi i Sundsvall och shoppade. IKEA hade ett uselt badrumsutbud, iaf när det gäller duschdraperier. VI köpte lite annat smått och gott där, det går inte att vara i den butiken utan att handla!

Inne på Åhléns och Hemtex hittade vi vårt badrum!
Mattias hittade en tvålpump han ville ha, men ingen passande tandborstsmugg. Det fick då bli en temporär lösning med en ganska ful sak, men det duger absolut!


Jag hittade julklappar till nästan alla, nu har jag bara mamma och Calista kvar. Till Calista ska jag köpa senare i eftermiddag, jag vet precis vad jag ska ha!
Mamma brukar inte vara så svår, jag ska nog hitta på något till henne också :)
Nu är frågan bara vilka man ska köpa till. Göran?
Information, tack!
Det var en jättemysig dag med mycket shopping och julmys!


Idag är det måndag!
Jag klev upp med Mattias (tuppen?) imorse. Klockan 7 hade jag bokat in en tvättid!
Två maskiner blev tvättade, sedan tog tiden slut. Tyvärr "rispade" en av de nya badlakanen upp sig i tvätten. Ser precis ut som att en tråd har gått i handduken. Inte vackert!
Jag har slängt kvittot, men jag tror att det ska gå bra att byta iaf. det är ju trots allt mitt jobb!:)

Klockan nio imorse mötte jag upp Mattias på Dackås för att äta frukost. Mycket mysigt!
Idag är det egentligen planerat att jag ska göra klart mina "julkort", men jag vet inte om jag orkar. Den som lever får se!
Julstämning är det iaf, jag lyssnar på pappas skiva. Mycket gemytligt!

Om två timmar ska jag sitta i frisörstolen och bli fin i håret! Skulle egentligen ha varit där som i nästa vecka, men då jobbar jag. På min och Mattias 2-årsdag!
Jag har redan funderat ut en liten grej han ska få, mer information kommer senare!


Idag laddade jag ner ett spel!
Dino Park Tycoon, ringer det en klockan Andreas?
Det är ett gammalt spel från 1993 som Andreas spelade när vi var små. jag provade också någon gång vet jag. Grafiken är riktigt värdelös, kul att se hur det var då :)

Nej, nu måste jag rusa ner på stan. mattias ringde och frågade om jag kunde komma dit med en huvudvärkstabett. jag har inget bättre för mig så visst :)


Viktigt meddelande!
Jag gillar inte att köra bil långt när det är mörkt och halt ute. Inte Mattias heller. Därför ser det ut som att vi kommer tidigt på julaftonsmorgonen istället för kvällen innan. Trist för mig, men jag vill inte tvinga Mattias att köra i mörkret! Hoppas det är ok!

Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Arvet sa...

Hej!
Nu är ni två som jobbar (grattis till det) så det är väl rimligt att det är två som jobbar hemma också, eller hur! Det är dessutom mysigt att få bli lite ompysslad tillbaka ibland.
Jag tittar in för att se om du lagt märke till denna tävlingen.
Vinsten är go´!
http://skrotboken.blogspot.com/2008/12/tvling-val-i-livet.html

Kram från gamla faster Bi

Andreas sa...

Haha, klart jag minns det spelet! Grafiken var dålig redan då, och spelet var egentligen rätt dötrist, men har klart nostalgivärde. På senare tid har "Theme Park" från Hasbro som vår farbror Lars skickade till mig för länge sedan dykt upp i mitt huvud. Ett spel som faktiskt var kul! Lyckas du få tag på det måste du säga till mig!

Förreten greppar jag inte varför du är överlycklig för att han hjälper till hemma, om detta är något du i vanliga fall gör varje dag!

Lev väl dyra syster,
Bror