måndag 1 december 2008

jobb


än sålänge har dagen gått bra. Det är några timmar kvar så vi får se! Just nu har jag lunch, kinamat från igår. Gott! Idag kom det in en riktig östgöte och förgyllde min dag, hon kom från åtvidaberg. Inte varje dag man hör riktig östgötska här uppe i norr. Tyvärr! Sedan kom det in en thailändare som hälsade på mig precis som om vi kände varann. Jag var tvungen att tänka efter var jag sett honom förut. Jag tror han läser på cul, men jag här aldrig pratat med honom. En ny kompis är ju aldrig fel, ha ha! Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och vila en stund, efter lunchen ska jag dammsuga hela butiken och städa hyllor. Inte det roligaste när folk river upp allt ur förpackningen hela tiden. Hoppas det går fort. Samtidigt som jag ska göra allt det där ska jag stå i kassan. Ja, soffan som sagt!

Inga kommentarer: