fredag 19 december 2008

minnesvärda tankar!

Tänk att leva på att snoka upp ny information om kändisar! sanna eller falska spelar ingen roll! Tänk att sedan ha så mycket information att det fyller en hel Se&Hör varje vecka!
Vilket jobb, vilket slit!
Jag är inte avundsjuk! Inte ett dugg!

Jag är fylld av tankar just nu. Det brukar jag vara, det är sådan jag är!
En tänkare!
Ibland är det en fördel, men oftast en nackdel!
Jag kan tänka på så konstiga saker under en lång tid, tillslut vet jag inte om det är sant eller bara påhittat! Har jag drömt det här, har jag tänkt det eller är det helt enkelt sant?
Vissa tankar gör mig svartsjuk, andra glad eller förvirrad. Ibland bra, ibland dåligt!
Är det alla Juleskum jag har ätit som gör mig så här konstig?
Är det min uppväxt? Mitt val av gymnasielinje? mitt umgänge? musiken jag lyssnar på? arbetskompisar? Äsch, spelar det någon roll egentligen? Det är sådan jag är, det lever jag med!

Är det inte lustigt vad musik för minnen med sig?
Så fort man hör en viss låt tänker man på en speciell sak. Jag har tidigare berättat om låtar som får mig att tänka på Mattias. Nu tänkte jag berätta om helt andra personer/tillfällen/saker. Håll tillgodo av mina minnen!

Akon- I wanna love you: Jag står i köket i Ödeshög och bakar samtidigt som jag tittar/lyssnar på The Voice. Låten spelas, men de tar bort ordet "fuck", det blir helt tyst istället. Fånig censur!
Adam Sandler- Medium pace: Jag tänker på Andreas. helt konstigt om man lyssnar på texten, men så ligger det till. Tror det beror på att han hade låten på sin dator?
Anders F Rönnblom- Det är inte snön som faller:pappa! Han sjöng lite ur den sången en gång. Det satte sig på minnet!
Angelo Venuto- L'Italiano: Jenny! kan vara världens sämsta låt! Jag och Jenny sjöng med i den här sången. "doppa ner i ketchup" ;)
Arvingarna- Under mitt täckte: Jonna Hader! Vi lyssnade på Svensktoppen varje vecka tillsammans när vi var små. Det var vår favoritlåt! Det var tider det!
Arvingarna- Pamela: Motalaparken då jag, Kristine och Jenny fick gå upp på scen. Jag sjöng refrängen i micken :) Sedan tänker jag även på en singel som jag fick signerad. "Till Alexandra från oss i Arvingarna" står det på den. Fick den av mamma och pappa!
Asse&Abii- Jag hjärta dig: en dålig låt! jag tänker på sommarlovet mellan 2:an och 3:an i gymnasiet!
Basshunter-Boten Anna: Cissi och gänget! Alla fester vi hade, de var så roliga! (saknar). Lyssnade även på den här via mobilen på vandrarhemmet när jag satt helt ensam!
Black Jack- Ingenting stoppar oss nu: Jacob Sätervik! Den här låten buggade vi alltid till!
Byz- Do you wanna fuck: Kristine! En självklar sång man hörde Kristine sjunga!
Cascada-Miracle: Cissi och gänget! fester igen!
Frosty the snowman: jag sjunger den ofta på JYSK!
Daville feat Voicemail- Reggeaton girls: bussresan till och från gymnasiet via mp3-spelare!
Den förlorade generationen- jag äter inte mina vänner: Anderas! Han spelade låten för mig en gång och ag fastnade!
Eddie Meduza- Mera brännvin:Mattias och min "dans" i bilen.
Eddie Meduza- Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder: Cissi och min favvo-eddie-låt!
Fairytale-Tills natt blir dag:tågresor mellan Linköping och Vimmerby
Gyllene Tider- Kung av sand:Musiklektionen i högstadiet. Jag och Jenny skulle en låt tillsammans för att få VG. Det hela gick skit, men vi fick VG pga vår medverkan i luciatåget.
Hair- Hare Krishna:Andreas! Och JYSK. Jag sjunger den ofta där! Mycket trivsam sång :)
Holly Dolly- Dolly song:(Döda mig inte nu Ola!) Robert Andersson! Fråga mig inte varför, det bara blir han som ploppar upp i huvudet så fort jag hör låten!
Iggesundsgänget- Botjitta: Flupp och Walle!
Italbrothers- Counting down the days:Perfekt låt att lyssna på när man är ute och går!
Jimmy Bölja- Happy Video: Cissi! Jag skickade ett mms till cissi när jag sjöng denna underbara(?) låt!
Kent- Om du var här: Martin Johansson! (säger inte mer än så!Jenny vet!)
Lasse Stefanz- Cherio: Cissi! hon skickade den låten till min mobil några dagar innan vi skulle gå och lyssna på dem i Tranås så att jag skulle lära mig texten!
Pablo Verzachi- Sprutluder i parken: ola!
Peaches- Dynamit nitroglycerin baby: "tantgympan" i Boet!

Är ni trötta på mig nu? jag också!
Jag avslutar denna minnestripp för den här gången.
Mattias kom hem nu och ska spela GTA på sitt nya Playstation 3 som han vann i en auktion förra veckan. mer om det en annan gång.
Jag får inte missa det!

Om mig själv,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Carin Lindgren sa...

Skönt att läsa att du har en så fantastisk smak när det gäller jul musik som Anders F. Jag kan ta med låten till Arvet........Puss!
/Far

Andreas sa...

Dyra syster, detta var ett spännande inlägg. Kanske är det något i vår uppfostran, för jag tänker ofta på precis samma sätt som du. Inte sällan trasslar jag in mig i mina egna tankar, och måste för en stund sluta tänka för att komma till ro igen.

Sedan har både du och jag begåvats med en förmåga att tolka vårt samhälle på ett relativt objektivt och klart sätt, så vi klarar oss ganska bra ändå. Skulle vi gå till en psykolog skulle antagligen inga problem hittas, och vi skulle gå därifrån friskförklarade, men kanske med en gnagande känsla av otillfredställdhet.

Eller, vad vet väl jag? Jag är ju jag, du är ju du.