tisdag 16 december 2008

stress

Det här kommer att bli en lång vecka!
alla vardagar innan jul kommer det vara öppet till klockan 20 och helgerna till 17 på JYSK. Det innebär en timma längre arbetstid! Som tur är jobbar jag bara sent tre dagar, men ändå!
Idag är en sådan dag, kommer inte vara hemma förrän halv nio. Då har jag dessutom missat halva Ugly Betty!

Just nu är jag inne i en tråk-period! Jag känner mig sönderstressad på jobbet, i lördags fick jag tom ont i hjärtat!
I söndags var vi två personer som jobbade! Endast två!
Jag stod i kassan och såg hur kön blev flera meter lång, kunderna började titta på klockan och se sura ut. Där stod jag och försökte le och vara glad fast jag egentligen bara ville be alla kunder gå därifrån så jag kunde få gå hem. Det tar på krafterna att vara så stressad. En av kunderna fick mig att må bra en stund när hon sa: "gud vad du ät duktig som kan stå här och le och vara glad när det är så mycket folk och så stressigt.".
Hon gjorde min dag, tack!

Vi ringde till P-O, men han hade inte mobilen på sig. Jaja, det var den dagen det.

Annars tycker jag att det är väldigt roligt med min egna avdelning, min lilla bebis!
Idag ska jag försöka fylla på hyllorna där, det behövs nu! Det var längesedan vi kunde fylla på i butiken, allt har kretsat kring julrean nu!


Innan jag går till jobbet idag ska jag åka ner på stan och köpa en julklapp till calista. Sedan är det bara mamma kvar! jag har en liten fundering på vad jag ska köpa, men jag är inte säker. Får se vad det blir!
Det är ju faktiskt inte långt kvar till jul nu!


Jag borde ringa mamma och Ola. Ola har ringt flera gånger har jag sett, men jag har inte varit hemma. När jag väl var hemma glömdes det bort, hade inte tid eller så är det något annat som kommer emellan. men jag SKA ringa så fort jag får tid, var så säker :)


Mattias har verkligen varit jättegullig de här dagarna då jag har haft det så stressigt. I söndags bar han upp mig så fort jag kom innan för dörren och lade mig i sängen. Väl där tog han på mig en "ögonbindel" (ni vet en sån där man har över ögonen för att få mörkt i rummet). Där tyckte han att jag skulle ligga och vila en stund. Gulligt!


nej, nu börjar det bli stressigt. Mycket att göra innan jag börjar jobba!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: