tisdag 2 december 2008

Inte alltid som man tänkt sig!

Det där med att dammsuga butiken och städa hyllor hanns inte riktigt med.
Så fort jag kom ner från lunchen ropade P-O på mig, jag skulle ta dörren!
När jag kom ut möttes jag av en riktigt sur chaufför från jetpak.
Det var hon som skulle hämta en soffa från JYSk och lämna den hos en kund. Hos denna kunde skulle hon hämta en annan soffa och lämna tillbaka den till oss! Det är det som är katastrofen! (ok, jag berättar om den nu och sedan fortsätter jag med gårdagens händelser längre ner. Ok?)

Lördag: En kund kommer med ett kvitto som det står "Baltimore" på. Jag ska alltså lämna ut en soffa! Ok, det var en ny soffa så jag visste inte hur den såg ut. Av någon anledning, jag vet inte vilken, tittar jag inte på artikelnummer utan lämnar ut en soffa. En soffa vid namn "Richmond"!

Söndag: Telefonen ringer!
Det är gårdagens kund som upptäckt misstaget och vill ha sin soffa. Jag frågar om hon kan komma tillbaka med "Richmond", men det kunde hon inte fetersom det regnade ute och soffan var avplastad. Jag frågar då P-O var jag ska göra. Han säger att vi får beställa Jetpack (vilket kostar oss tusentals kronor. iaf en tusenlapp!!!). Jag säger till kunden att hon ska få sin soffa på måndagen!
P-O blir inte arg, men han ser väldigt besviken ut! Han säger att vi måste sälja 7 soffor för att ligga plus-minus-noll. Känns verkligen hemskt! vad har jag gjort? hur kunde jag vara så klantig att jag inte tittade på artikelnumret? det gör jag ju alltid! Jag vill bara gråta efter att ha pratat med honom!

När jag kommer hem ser Mattias att jag är ledsen och ger mig en lång kram. Han sträcker fram Minis och säger att "mamma behöver dig nu". Minis svar på det är att bita mig i näsan (riktigt hårt!). jag kunde inte göra annat än att skratta!


Måndag: Annso får hjälpa mig att beställa körning från Jetpak eftersom jag har glömt hur man gör. Tack för det!
På eftermiddagen kommer surtanten från Jetpak.
Nu kommer fortsättningen från det första jag skrev:


Chauffören vill absolut inte hjälpa mig med 3-sitssoffan på 83 kg. Hon sa att "nu får du hämta någon som kan hjälpa dig för det gör inte jag!"
Jag hämtade då P-O och han blev sur eftersom det står i vårt avtal med Jetpak att chauffören ska hjälpa till att bära. Det är en annan historia!

När hon hade åkt kom Hilding (vår sängleverantör) med 32 sängar som jag fick ta hand om. Sammanlagt 800 kg!
Det gick bra, men det tog sin lilla tid!

Chauffören från Jetpak kom tillbaka med Richmond och allt var frid och fröjd!

Idag var det personalmöte på JYSK. Jag fruktade att P-O skulle ta upp mitt misstag, men det gjorde han inte. Istället pratade vi om vad det innebär att ha en egen avdelning. Jag ska tänka att jag äger en viss del av butiken, att den är min. Att det alltid ska vara snyggt och påfyllt där! Det här ska bli spännande!
Jag har ingen provasntällning, jag kör på direkt!
kul!

Efter mötet gick jag ner på lagret och plastade in Richmondsoffan! Det går ju inte att sälja en soffa som inte har plast runt om!
När det var klart slutade jag!

Imorgon är jag ledig, det ska bli skönt. Jag jobbade ju hela helgen så jag behöver lite fritid nu!


Nu ska jag sätta mig ner och skapa lite "julkort", de ska ju snart skickas!
Hoppas ni inte är alltför uttråkade av mitt inlägg. det handlade till 95% om jobb :) Kanske mer?

När saker inte alltid blir som man tänkt sig,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: