onsdag 13 augusti 2008

Dr. hans Johansson! (avskydd)

Landstinget i Gävleborg är ganska komiska måste jag säga!
Jag var på hälsocentralen i juli för att kolla upp mina födelsemärken på ryggen. Då fick jag ett papper med 5 läkare på som jag skulle välja en utav och sedan skicka in till dem. Jag rankade läkarna 1-3 och skrev sedan längst ner på pappret "jag vill absolut INTE ha Hans Johansson".

Idag fick jag brev från Landstinget. "Välkommen på läkarbesök tisdag 9/9-08 (två dagar efter min 20-årsdag, vilket innebär att jag måste betala 150 kr) kl 08:30. Tid är bokad hos dr HANS JOHANSSON"
Jag fick alltså läkaren jag absolut INTE ville ha. Undrar om de ens har kollat på pappret jag skicka in till dem Ännu en gång har man fått bevis på att hälsocentraler/vårdcentralen inte är någonting att ha! Fy!

Det tråkiga nu är att jag fick posten kl 12.20 och telefontiden är mellan 10-12. Nu måste jag vänta till imorgon med att ringa och byta läkare. Till Hans Johansson går jag bara inte. Det misstaget gör jag inte om en gång till! Han är omänsklig!

Idag har jag inte gjort någonting, bara scrappat en layout. Skönt att bara ta det lugnt!
Ska nog scrappa en till nu :)
(bilder ska läggas upp i scrapbloggen inom kort!)

I eftermiddag, när Mattias kommer hem från jobbet, ska vi gå ner till banken och sätta in våra skattepengar. Härligt med fyllt konto igen :)

Ikväll blir det tre-rätters middag hemma hos Elin. Det ska bli superskoj att träffa alla tjejerna igen :)
Hoppas hon bjuder på något gott. Jag skulle bli förvånad om hon inte gjorde det, Elin är en fantastisk kock! :)

Nu, medan solen är framme, ska jag passa på att gå ner på posten och lägga på två brev! :)

Måste duscha,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: