tisdag 12 augusti 2008

En tråkig dag!

Idag, på min lediga dag, klev jag upp klockan halv 7. Jag bestämde mig för att städa lägenheten, det behövs verkligen!
Klär på mig och går ner och bokar tvättstugan. plockar ur diskmaskinen och sätter igång en ny maskin.
Jag ringer till en konsumentvägledare för att fråga om Hanebo verkligen har rätt att kräva att vi ska betala 120 kronor i kabeltv-avgift varje månad fast vi inte ens vill ha det längre. Hon vet inte så hon skulle höra av sig. jag ringer då till en jurist på Hyresrätts föreningen. han säger att de kan kräva det eftersom de har ett avtal. Riktigt dåligt tycker jag att det är. Det sa jag till honom också Jag sa att de som har bestämt det är puckade. Tänk Agda 92 som inte ens har någon tv, ska hon betala 120 kronor i månaden(1440 per år) ändå? ja! enligt idioterna som har stiftat lagen (eller vad det nu är) så ska hon det!
tillbaka till städningen!

Jag går ner till tvättstugan för att hämta tvätten, men då är inte maskinen klar än. Det står att det är 0 minuter kvar av programmet, men ändå är maskinen halvfull med vatten och jag får inte ut min tvätt. vad gör jag? hjälp!
jag vill inte ringa och tjata på vaktmästaren precis!
Nu blir jag bara så trött på allt! jag ger upp!
det blir ingen städning här hemma, det ska gudarna veta!

jag fick precis post, b la så hade våra skattepengar kommit jag som har undrat så länge var de pengarna har hållit hus!
Nu ska vi gå ner på banken och hämta sätta in dem på kontot! Vi har visst glömt att ange konto, då får man göra på det viset!

Nu ska jag rusa ner i tvättstugan och se ifall maskinen är färdig. hoppas, hoppas, hoppas! håll era tummar!

irriterad som få,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: