fredag 1 augusti 2008

Härliga helg!

Härliga helg!
Fredag till söndag är jag ledig, gud så skönt. Änsålänge har jag bara njutit av min ledighet!
Idag var jag och Mattias nere på stan och köpte en present till Milo. Nu ska det bara scrappas ett kort och sedan läggas på posten!
Vi gick och köpte ny kattsand till Minis toalett och sedan åkte vi till Smådjurs kliniken och köpte mat. Han kostar den där lille :)
På Jambo åt Mattias en tacopaj och jag åt en baguette med curryfyllning. Minns inte namnet på den! Det var hur gott som helst, dessutom har mina fingrar haft en gemytlig doft av curry hela dagen!
"orkestern" (Ica) köpte vi tacotillbehör för nu skulle det festas rejält!
Paltkoma så det står härliga till!
Nu är tacosen uppäten sedan en lång tid tillbaka, men vi har inte orkat duka bort det än. Mattias sitter och spelar playstation och jag har scrapapt en halv layout. det som saknas är en bra rubrik och lite annat smått och gott. vad jobbigt det är när man fastnar!

Imorgon har jag egentligen inget planerat. Om Therese känner att hon orkar så ska vi hitta på något. Hennes förslag var se på film, äta godis och sedan utgång. Vem vet, det kanske blir så? eller hittar vi på något annat? vem vet?
Det ska iaf bli roligt att träffa henne, om hon orkar förstås. Jag förstår om hon inte gör det!

På söndag ska vi tvätta kläder, min JYSKskjorta bland annat. Den känns så himla svettig och äcklig just nu så den MÅSTE tvättas!
Vi borde ha en storstädning här hemma också! Kanske kan hinnas med imorgon? Vi får se om lusten faller på :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa ut "midvinterblod" av Mons Kallentoft. En halvbra bok som utspelar sig i linköpings trakten. Ganska kul att känna igen gatunamn och utseenden när man läser!

Relativt långa naglar,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: