tisdag 19 augusti 2008

Mattias <3

Min Mattias är en ängel <3
Jag vet inte om han fjäskar för att vi skulle köpa ett Wii eller om han bara har blivit omvänd. han är gullig!
Han vill hjälpa till att laga mat.
Han pussar mig i nacken när jag lagar mat och säger att jag är duktig.
Han kramar mig och vill att vi ska slå bollen (baseball) tillsammans.
Han pussar mig när det går dåligt för mig i spelet (när jag blir sur med andra ord).
han är helt enkelt bäst, min älskling! <3

Idag har jag en enorm träningsvärk. Från ena armen, genom hela ryggen och ut i andra armen. Jäkla Wii! jag trodde inte att man skulle få en sån här megavärk av att spela ett tv-spel.
Roligt är det iaf!
Vi spelar som galningar. Av sportspelen är boxningen roligast, jag blir toksvettig. det bara rinner om mig!
jag ser ut som en idiot när jag hoppar, slår, skriker och blir förbannad på motspelaren. Jag är som ett barn :)
Skoj!

Vad väntar idag då?
Jag funderar på att gå ner på banken och sätta in skattepengarna. Samtidigt kan jag passa på att hämta ut mina p-piller på Apoteket och köpa kattsand på Fritidsvaruhuset. Sedan ska jag väl städa ur Minis låda ordentligt och kanske även lägenheten? Nej, det är överkurs!

En liten fråga bara; är det normalt att man ska förbruka en kartong med kattsand i månaden? Är Minis överdrivet mycket på toaletten eller har vi en för liten låda? Eller är det helt enkelt normalt?
Det tråkiga med det hela är att sanden kostar ca 200 kronor!
Tål att tänkas på!

Igår var jag duktig och skrev en matlista för två veckor framåt. Igår åt vi en annorlunda kycklinpaj med en stor sallad. (annorlunda för att det var vitkål i antar jag?!)
Idag blir det fetalax med ugnsstekta grönsaker. Det såg väldigt gott ut och det låter väldigt gott. Man steker ugnsgrönsakerna (potatis, squash, morot och kanske lite lök)och sedan lägger man på laxfiléer över. På dem stryker man sedan ett lager av mosad fetaost och creme fraiche (om jag minns rätt). Visst låter det gott? en liten sallad till det. broccoli kanske? jaja, det får vi se runt fyra när Mattias kommer hem!

Nu ska jag sitta vid datorn ett tag, sedan blir det duschen och en frukost. efter det blir det nog en promenad ner till stan.

Boxaren,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: