onsdag 27 februari 2008

25-årigt skydd

jaha, här sitter jag och gäspar!
jag är så trött så trött.
jobbade mellan 09:45-19:15 idag. stod mest i kassan som vanligt. Fick hjälpa Jamal att montera det där skötbordet till slut. nu är alla delar färdiga, ska bara ställas på plats. det har han gjort på 3 arbetsdagar= 24 timmar. ett dygn!
hade det varit P-O så hade det varit klart på en timma. ja, herregud!

efter jobbet åkte jag direkt till vaccinationsmottagningen. vid 19:40 fick jag gå in i ett rum där jag möttes av en mycket trevlig man. det första han visade mig var en "bok" som jag redan borde ha haft eftersom jag redan har tagit första dosen av havrix. ett bevis på att Ödeshög är värdelöst!
den boken skulle jag ha i mitt pass så att jag skulle hålla reda på vilka vacciner jag ha tagit.
jag berättade att jag inte tyckte om sprutor så han lovade att ta det väldigt försiktigt. Det gjorde han också!
det hela var över på 5 sekunder utan att jag hade knt någon märkvärt. jag kände ett litet stick, sedan var det över.
med 25 års skydd mot hepatit A och 550 kronor fattigare gick jag därifrån.

Imorgon ska jag jobba mellan 8-18:15. fatta hur mycket pengar jag komemr få i mars, massor :)
jag kommer dessutom få försäljarbonus då :)
På tal om jobbet. Anna sa att hon hade fått reda på att jag hade haft en provköpare nyligen. En provköpare är en man/kvinna som kommer till butiken och handlar och kollar hur vi sköter oss. om vi har rent i butiken, om vi är trevliga, om vi merförsäljer osv. jag hade tydligen sålt persienner till henne, något jag är relativt dålig på. jag hade tydligen inte merförsäljt till henne, inte visat henne en dyrare produkt. Det är något vi alla är dåliga på på Jysk i Hudiksvall. skärpning där. i alla fall så får man poäng på det där, jag fick 68%. det var riktigt kasst måste jag säga, men jag skulle inte ta åt mig sa Anna-Karin. jag är faktiskt relativt ny, jag kan inte alla saker i sortimentet. inte så lätt alla gånger.
bättre lycka nästa gång!

Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig och läsa en stund. Vore bra att lägga sig i någorlunda bra tid någon gång. Börjar ju tidigt imorgon"
jag ser fram emot helgen då jag är ledig. då ska det scrappas! :)

Med stick i armen,
Alexandra Lindgren



jag är medveten om att jag ser otroligt tjock ut. dessutom har jag en tuggummipåse intryckt i den ena fickan :P

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag har uppdaterat bloggen nu ;) haha! Ha det bra gumman, jag saknar dej!

Andreas sa...

Ja, du har verkligen rätt. Fy så tjock du ser ut!