torsdag 21 februari 2008

I väntan på den hårda dagen...

jag får ångest!
jag känner inte alls för att jobba så länge och så hårt som jag kommer få göra imorgon.
jag ska jobba mellan 08:00-19:15. ett halvt dygn!
Egentligen skulle jag ha varit ledig imorgon, men vi får varor då. det innebär att jag behövs.

jag var där idag, bytte om och gjorde mig klar. Då kommer Anna upp och frågar om jag inte kunde jobba imorgon istället för idag. Det gick bra för mig, fanns ändå inget att göra idag. Imorgon blir det desto mer, minst 28 pall med varor. mestadels trädgårsmöbler skulle jag tro. heavy!

Då åkte jag och handlade på Ica och sedan åkte jag hem.
Låg i soffan och dippade 3 olika sorters morötter i tacodip. visste ni att det finns en sort som heter lila morot?
orange och gul visste jag, men lila?
jaja, den var god iaf!



Jag läste ut boken "Klockan 10:31 på morgonen i Khao Lak" av Pigge Werkelin.
jag grät lite då och då. tänk att det verkligen hände, tänk att tsunamin verkligen kom. Vad skulle JAG göra om jag var i Pigges situation? jag hade nog inte varit så stark?!


Nu har jag tvättat de nyinköpta mörkgrå handdukarna. de hänger nu i badrummet och är skitsnygga!
de röda ligger i linneskåpet i väntan på att de grå ska bli smutsiga.
lovely!



Idag blev det tacos här hemma. mycket gott var det!
jag var så himla hungrig att jag nästan slängde i mig maten. hann njuta lite iaf!
Mattias blev lycklig eftersom han älskar tacos. vem gör inte det?!


Idag har jag scrappat en layout åt skisstävlingen på . jätterolig skiss som jag genast satte igång med.
jag har kommit på att jag älskar utmaningar, jag gillar den sortens inspiration.
jag scrappade även ett kort som ett bidrag till utmaningen hos
I just love scrapbooking!


Just nu är Mattias hemma hos sin pappa och tittar på Hockey. det var tydligen Timrå som spelade idag, det får man ju bara inte missa :P
Själv stannade jag hemma och scrappade.

Nu ska jag ladda upp inför den hårda morgondagen. jag lär ta med mig 1000 kg frukt så jag klarar av dagen. aja, vi hörs!

With love,
Alexandra lindgren

2 kommentarer:

Arvet sa...

Hej du!
Nu är jag hos "farmor" så nu ska vi se om vi kan få damen lite mindre anonym i fortsättningen. Ha det så gott däruppe. Hemma hos oss blommar tussilagon i kapp med vintergäck och krokus mm. Tiden är visst lite ur led! Kram

Anonym sa...

Läs "När livet stannar" av Malin Sävstam om du gillar Pigge Werkelins bok. Den handlar också om tsunamikatastrofen och är fenomenal! Jag läser den nu. Apprå på ett tidigare inlägg -Klart att vi ska ta tag i saken och ses! Och det snart. Hoppas att det gått bra på jobbet idag!