söndag 10 februari 2008

"Demonen"

just nu sitter jag här och småkikar in i köket. jag är vettskrämd!
jag darrar, mår illa och kallsvettas, tror jag har en smärre chock!
på min diskbänk ligger dagens fångst, en gädda. säkert 5 kilo tung, eller kanske mer?!

jag var osäker på om den var död, men Larsis garanterade mig att deb var det.
"Den är död, men hjärtat kan slå upp till 11 timmar efter döden. Den krampar lite bara!"

jaha, krampar?
jotack!
nu när jag skulle rensa den och lade upp den på diskbänken hjälpte den till att komma ut ur hinken. Jag var fortfarande osäker på om den var död. Jag och Mattias kom överens om att vi skulle slå av den huvudet. Utan huvud kan man inte leva, eller?



Det var ett hårt ben mitt i kroppen, så vi högg av halva huvudet. Tror att blodådern gick av?!
Sedan sprättade jag upp magen. helt plötsligt när jag står där och grejar börjar den sprattla. Både jag och Mattias skriker som besatt!
Mattias lämnar mig med "demonen" för att åka hem till sin pappa och titta på fotboll. SNällt, mycket snällt!

Den sprattlade en gång till. Så mycket att ett glas på diskbänken gick sönder, det ligger splittror överallt nu. Jag går inte i närheten av den där fisken.
Jag ringde till mamma. Hon tyckte inte att jag skulle röra fisken, jag är ju så himla rädd för den. Känns som att den komemr hoppa upp och bita mig. det skulel inte förvåna mig om den fick ben och började jaga mig:/
pappa tyckte att jag skulle slå ihjäl den. skulle JAG slå ihjäl en fisk?
det trodde jag att Larsis skulle ha gjort redan. vilket skämt!
jag vet att det är superdjurplågeri, men vad ska jag göra?!

När jag pratade med mamma sprattlade den en gång till. JAg skrek hur högt som helst i hennes öra. det ber jag om ursäkt för.
jag ringde till Mattias och frågade vad jag skulle göra.
han tyckte att jag störde i deras fotbollsmatch. Vilket jävla svar. vad ska man med honom till?
Larsis sa att det bara var nervryckningar.
"Ta ut hjärtat ur kroppen." var sitter hjärtat?
"Skär av blodådern!" var sitter den?
"Strö salt vid huvudet så slår de ut nerverna. Vänta sedan i 7-10 minuter så rör den sig inte mer"
jag strödde säkert ett halvt saltkar i den och sedan väntade jag.
den rör fortfarande lite på sig. Jag går inte ut i köket förrän Mattias har tagir bort Demonen ur min diskbänk. den ska ut ur mitt hus.

nej, jag är livrädd för den! börjar nästan gråta!
när man tittar på den såhär är den ju ganska söt.
men som den ligger nu är jag extremt rädd för den!




Annars har dagen varit bra. Mycket frisk luft!
anglat ute på sjön har vi gjort. det var helmysigt att sitta där ute på isen och grilla korv.



Igår var det melodifestivalen!
Jag tycker personligen att Velvet borde ha kommit med istället för den där Suxxie elelr vad hon hette. Mirakellåten!
den var superdålig!

Igår jobbade jag även mellan 11-15. Inte många timmar, men det blev ju lite iaf. bättre än att sitta hemma.
Ska ringa till Anna-Karin imorgon ovh fråga hur hon har planerat att jag ska jobba i påsk. OM jag ska jobba i påsk?!

jag ska även ringa till vår hyresvärd, Hanebo och fråga om man får ha katt i lägenheten. det står i kontraktet att man inte får det, men det kanske inte gäller :P
Tjejen som bodde under oss ett tag hade faktiskt 2 hundar, det ska jag ta upp med hyresvärden.

Nu ska jag lugna mina nerver (kanske strö salt i dem!!!).
Kanske sätta mig vid TV:n ett tag?!
jag känner ändå att jag måste ha LITE uppsikt över köket. jag vill ju inte att Äcklet ska hoppa upp och börja jaga mig elelr så. vem vet vad en sådan sak kan få för sig?
hualigen!

hej hopp,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: