fredag 1 februari 2008

En romantisk dag

Det här har varit en mycket romantisk dag!
Jag gick upp och duschade ocg gjorde mig iordning, sen blev det en sväng på stan.
Hämtade mina framkallade fotografier!
sen blev det en titt inne på H&M och lite på Åhléns. Som tur är hittade jag inget att slösa pengar på!
Då var det bara att gå hem då!

Satte mig vid datorn och tittade på en massa scrapbooksidor igen. Det är mitt liv numera, helt galet!
Ville beställa en hel del, men det blev så dyrt i slutändan. Det är saker som jag känner att jag behöver, men ändå.
Det är så irriterande att man hittar så mycket snygga och roliga detaljer på så många olika sidor. Vissa sidor har jättebra fraktkostnad, men mindre bra saker. Andra sidor är dyra i frakten, men har mycket bra saker. Så svårt tycker jag!

Jag började lite smått på en LO idag. Fotografiet föreställer vår dörrskylt. Tänkte ha ett mörkblått cardstock som grund och sedan lite ljusare papper på det. Skulle vilja ha blå band som jag kan sätta fast på den högra sidan av papperet. Sen är det bara att sy fast lite knappar och sätta dit blommor med brads i(som jag inte har än).
jag har en idé, men inte tillräckligt med tillbehör. Det blir med tiden det!


Innan Mattias kom hem tände jag alla ljus i hela lägenheten och gjorde det mysigt. Sen mös vi en stund i stearinljusens sken.
Tillmiddag gjorde jag fläskfilé med ingefärasmak på spett. Till det serverades det rösti och bearnaisesås. Resultatet blev lyckat!



Hela dagen har vi gått runt och pussats och kramats. Så mysigt har det varit!
fler sådana dagar tack <3

Jag språkade med mamma tidigare idag. Vi bestämde vad jag skulle ha på mig imorgon. Ska ut och äta med Jyskgänget då. Den svarta "tröjan" med lite glitter i får det bli. Till det ska jag ha grå leggings och svarta stövlar. Hoppas på ett fint resultat!
Mamma berättade även att Ulli mår bra, men att hon har ont.
Imorgon ska mamma och pappa skriva papper på det nya företaget, spännande. Sedan blir det en koncernchef där:P
Mamma har sagt upp sig från Bil och motor nu, spännande även det.
gud vad det händer saker i lilla Ödeshög :P


Måste bara säga att det var lite coolt att Postkodmiljonärerna var i Hudiksvall och delade ut pengar idag. Såg det på TV. Tyvärr blev det ingen utdelning för min del. Inte så lustigt eftersom jag inte är med i det där :P


Nu ska jag gå och dricka ett glas vatten i köket. Det känns lockande nu!
Vi hörs imorgon, lördag.
Då blir det en lyxfrukost med gröt och kokt ägg. En riktig "yahoo"-frukost :)

Jag vet inte riktigt vad det är med blogspot just nu. det tar flera minuter att ladda upp bilder, om det ens går. Det blir bara middagsbilden idag, ni får nöja er med det! :)

Är det bara jag som har Alla hjärtans dag planerad?
kom på precis vad jag ska göra idag. Nice värre <3

Ha det bra allihop!

Romantiska tankar,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Carin Lindgren sa...

Kontraktet är påskrivet och vi alla är nöjda....09:30 lördag ska vi ringa norsholm för att få en utlämningstid. Sen är det hemresa och uppbäddning i sängen på nedervåningen, för kräket kan ju inte gå i trappan..... Allt gott till dig och "Mattis pojken"
Far/Mor