måndag 18 februari 2008

Squeeze eller Revolution?

Åh vad jobbigt det är att vara i valet och kvalet!
Jag sitetr nu och tittar på olika scrapbookingsidor på internet. Jag har inte råd att beställa något nu, men om några månader så kan jag göra det.
Jag skulle vilja köpa en stans så att jag kan få vilka ( i stort sett) figurer jag vill. När jag tittar på andras layouter blir jag så inspirerad, men jag har inte sakerna som behövs...än!

Det är så himmelskt dyrt bara, en stans ligger på 700-1300 kronor. då beror det på om jag vill ha en "squeeze" elelr en "revolution".
Om jag lägger 700 på en squeeze kan jag bara stansa ut små saker, men om jag köper en revolution kan jag stansa ut både stora och små. Såg att de hade en sådan på bokia, ska gå dit någon dag och jämföra priser lite smått. kasnke se lite hur den fungerar och så!

Det räcker tyvärr inte med att köpa en stans - man måste ha något att stansa också. varje motiv ligger på 50-2000 kronor, beroende på vad man vill ha. alfabet är svindyra!
det stora minuset är priset, pluset är att jag kan göra vad jag vill. behöver inte ha några stora begränsningar.
Dessutom kan jag tjäna en hacka genom att sälja utstansade figurer på tradera. det skulle gå bra!

om jag köper en squeeze får jag ett alfabet på köpet, det vore skojfriskt. men samtidigt vill jag kunna stansa ut vad jag vill. gud så jobbigt det blev nu!
jag behöver råd av min syster!

Idag scrappade jag två layouter utifrån skisser jag hittade på internet. en från swe scrapbook och en från kreativa rummet. jag kan tyvärr inte lägga upp dem här än, jag får inte göra det förrän de där sidorna har bestämt sig för ifall de vill ha mina bilder på sin sida eller ej. jag kan iaf avslöja att ena layouten är på Milleponken och den andra på en sovande Mattias.
riktigt lyckade layouter :)
nej, nu lämnar vi scrappandet för dagen. som sagt, råd av Martina skulle behövas nu!


Idag jobbade jag inte!
det var skönt att ha en ledig dag, speciellt nu när jag känner mig hängig. jag går på Ipren för tillfället. Mattias känner sig inte heller kry så jag antar att det är en rejäl förkylning på väg. tyvärr!

Vid 17.00 infann jag mig på Friskis & Svettis tillsammans med Elin och Emelie. (och massor andra som jag inte vet vilka de är!)
Kändes jättebra att äntligen få träna igen, även om jag kanske inte borde ha gjort det för den eventuellt kommande förkylningens skull.
På onsdag kör vi igen!

När jag kom hem åkte Mattias och jag till Donken och köpte den nya hamburgaren, den var god. lite stark och god!
Jag vet att det är syndigt att äta från Donken, men ack så gott!
Sommaren är låångt borta för min del, likaså bikinin!
För andra personer är den väldigt nära. jag är avundsjuk!


Imorgon blir det jobb igen, endast 4 timmar men ändå. mellan 12-16 jobbar jag!
bättre än att bara sitta hemma!
fast jag hade tyckt att det skulle ha varit roligare att sitta hemma och scrappa. nu har jag kommit in i en ny period av fantasi och inspiration. nej, jag sa ju att det inte skulle bli mer snack om den saken!

Idag var det 5 grader varmt ute igen, Helena säger att det är ovanligt för att vara februari. att det alltid brukar ligga snö och vara kallt vid den här tiden på året. för mig är det väldigt normalt att det är plusgrader och blött ute i februari. när var det riktig vinter i Ödeshög sist? för att komma till snön var man tvungen att åka till Arvet i Dalarna. DÄR fanns det snö!
riktig mysig vinter!

man kanske skulle ta med Mattias till stugan någon dag? man kan ju faktiskt åka över en helg!
det skulle vara mysigt att visa honom var jag har "vuxit upp". Min familj har ju varit där i hela mitt liv, ibland flera gånger om året.
Vet inte om han skulle klara av att behöva gå på utedass och tvätta sig i en balja i köket. haha!
jag får ta upp det här med honom någon dag!


Nu tycker jag att det är dags att ta tag i livet och inte skjuta upp saker till framtiden. Till att börja med tycker jag att jag och Therese ska ut och fika :)
vi har sagt så många gånger att "vi måste hitta på något snart!"
dags att slå slag i saken! :)

Idag har jag fixat och trixat lite i photoshop, har nämligen lärt mig hur man får färg på vissa delar av en bild. jag är SÅ duktig!
äntligen vet jag hur man gör, han funderat på det länge nu.
yes!
nedan kommer ett litet smakprov :)




Nej, nu ska jag borsta tänderna och pussa Mattias godnatt!

Squeeze eller revolution?
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Christine sa...

Då säger jag: Cuttlebug =)
Det är den bästa på marknaden, och den tar alla dies som är släppt!!

Jag skule ha valt den iaf ;)