fredag 8 februari 2008

En liten Eskil?

Imorse gick jag upp vid 09.30. RUsade ner till tvättstugan och bokade in mig mellan 10-13.
sprang upp till lägenheten igen och sorterade tvätt.
Lägenheten städade jag, nu är det skinande rent här!
vid klockan 15.00 var jag färdig med städning, disk och tvätt. Skönt!

Jag duschade och började laga mat.
Trerätters middagen blev hellyckad. yes!
Alla tyckte att det var jättegot, Christina ville tom ha receptet!
Lite innan 20.00 åkte hon hem. jag funderade på att scrappa lite, men det blev aldrig något av det.


Tidigare idag fick jag ett mystiskt brev från en herr "Deepak Chopra". måste säga att handtilen var extremt lik min brors, men det stod Deepak på :P
Brevet var skrivet på engelska, tur att man fortfarande har lite kunskap kvar! :)
I brevet låg även en cd-skiva. Jag satte på skivan och hörde hur det kom en massa lustiga ljud ur högtalarna. Hare Krishna så det skrek om det! <3
Mycket rogivande musik, komemr ha många mysiga timmar med den musiken. niice!


Jag ringde upp Andreas för att tacka.
Jag frågade ävcen om jag och Mattias kunde få låna hans lägenhet i Stockholm under den närmaste tiden. Vore skoj att åka dit!
Andreas skulle, lämpligt nog, åka till New York mellan den 13-25 mars. Den 14 åker Mattias till Milano så då går det inte.
helgen efter är det påsk, kanske inte heller helt lämpligt?!
jag ska höra med Anna-Karin om hon har planerat att jag ska jobba då. Om inte så bär det av till Stockholm för vår del.
Den 25 mars fyller min syster 30 år, det vore skojsigt att kunna komma över och säga grattis!
gud så gamla alla börjar bli! (ursäkta mig syster!)
vi dör väl snart allihop. men gud så jag säger. fy skäms!


På tal om Anna-karin. Hon ringde förut, frågade om jag kunde jobba om två helger. nu ska jag jobba imorgon, lördag/söndag nästa vecka och likadant veckan därpå. mig lär ni inte se ute på helgerna framöver!
vecka 9,10,11,12 skulle det finnas mycket jobb också. hoppas, men hoppas ändå inte, på ppåsken. det blir pengar, men ingen stockholmsvistelse!


Jag pratade med mamma förut. vi diskuterade hur det skulle vara att ha en katt. en liten Eskil som springer runt här hemma. Eskil efter min morfar <3
tänk så mysigt att alltid ha någon som väntar på en när man kommer hem, någon som alltid finns nära.
Antar att vi inte har råd med en liten kisse. Tid har jag iaf, det är typ allt jag har!
Dyrt tyvärr. dessutom kanske han river sönder våra möbler. elak kisse då!

försäkring, avmaskning, kastrering, öronmärkning, vaccinering, kattlåda+ annat starttillbehör och mat. Är det något jag har missat?
Den största saken man måste tänka igenom är att man blir låst om man skaffar katt. Man kan inte resa bort som man vill, man måste ha kattvakt. Någon som kan ställa upp. en god vän, en snäll granne, en svärfar. Någon man litar på!

Vore mysigt att ha en kisse när Mattias åker till Milano, slipper vara ensam då!
Det får bli ett senare beslut!


Nu ska jag titta vidare på kattsidor på internet, sen blir det till att sova.
förövrigt så hittade jag mina borttappade jeans idag, de hängde bakom en massa jeans i garderoben. Jäkla jeans till att bråka med mig!

Hej hopp,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Pedagogerna sa...

Jag är gärna kattvakt :D Jag älskar katter!! Kramar från Elin

Pedagogerna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.