måndag 11 februari 2008

Kittendreams come true!

Idag har jag haft en riktig telefondag.
Först ringde jag till Anna-Karin och sa till om att jag åker till Stockholm över påsken. det gick utmärkt, bara att boka en resa nu.
Sedan ringde jag till Mattias och berättade.
Efter det ringde jag till Vicevärden Torbjörn. Jag skulle fråga om vi fick skaffa en katt för dem. han sa att han inte tyckte om det, men att de inte kunde förbjuda någon att ha husdjur.

Jag ringde vidare till värden, Anders (Emaljanders!). han sa ungefär samma sak - OK!
Ringde till Mattias och berättade att vi nu får skaffa en katt, en liten Eskil!

Ringde till Andreas och sa att vi kunde ha hans lägenhet i påsk.
efter det ringde jag till Martina för att säga att vi kommer ner till henne den 26 mars. pratade om allt å inget i 1½ timma.
Efter det ringde jag till mamma för att berätta om Eskil.


Jag gick ut i köket för att ta bort skinnet och benen från den kokta gäddan. Vi kokade den igår och så rensade jag färdigt den idag. DEn får bli framtida kattmat, måste rensa bort alla 1000 ben först bara!

Sen duschade jag och gick till arbetsförmedlingen. det var väl lika bra att gå dit, annars skulle jag bli utskriven.
jag hade megatur idag, behövde inte sitta i kö alls. jag tog en nummerlapp sen tänkte jag sätta mig i soffan. precis då ropade deupp mitt nummer. 604!
Jag fick gå in till Marie Nordenståhl och prata en stund. jag berättade att jag har tagit en paus i jobbsökandet och att jag komemr börja söka igen efter sommaren.
jag ska inte upprätta en ny handlingsplan förrän den 11 juni. gud så härligt att slippa gå dit nu på ett tag!

jag var även på "Hund och katt" förut. frågade lite vad man behövde som startpaket när man köper en kattunge. hjälpen jag fick var inte direkt superb, hon hade knappt tid med mig. hon hade flera kunder samtidigt. jaja, när jag väl har bokat in kissen så ska jag gå dit och köpa grejer igen.
vi kan tyvärr inte köpa en katt förrän i slutet av mars. vi ska ju till stockholm över påsken (20-24 mars)och då är det ju inte så hett att ha kattvakt. inte så roligt att börja med att ha kattvakt.
Elin är nu skriven som en framtida kattvakt iaf :)


idag fick Mattias ett ryck. han diskade allt på diskbänken, skurade köket för att få bort alla jäkla gäddrester. Det stank nämligen fisk i hela lägenheten innan Mattias satte fart. det var hemskt!
nu luktar det bra mycket fräschare, riktigt trevligt!


Vid 17 idag var jag och Elin på F&S. vi körde ett medelpass med Birgitta, riktigt skoj.
Imorgon kör vi ett puls/medel. det ska bli spännande!


jag tyckte att Outsiders var trist idag, det var inget speciellt. människorna var bara puckade!
Sedan slog vi en kik på CSI och nu på "sexturisterna". ett helt galet program. helt sjukt. tänk att det finns hotell man kan boka där kvinnor ingår i priset? herregud!
det ska jag inte åka till.
Äckelgubbar!


Imorgon blir det jobb mellan 10-17.
Nej, nu ska jag drömma vidare om lilla Eskil.
God natt!

Av kärlek,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: