lördag 23 februari 2008

Med många funderingar

gårdagens hårda arbete gick ganska bra. jag behövde inte direkt ha någon ångest! :)
som vanligt lev jag placerad i kassan, vilket jag normalt brukar tycka om. den här veckan har det varit så otroligt lite folk at jag mest stått och ätit frukt och glott ner i golvet. trist!

Idag jobbade jag mellan 09:45-16:15. efter det åkte jag till Sveden för att hämta Mattias och Larsis. de hade fiskat upp en liten gädda och druckit Jägermeister. det hör tydligen till att man ska göra det när man fiskar?!

När vi kom hem tog vi ett varmt bad. jag lekte frisör och tvättade Mattias hår och sedan fick han en inpackning. nu ska hans hår må prima :)

Melodifestivalen kikade vi såklart på. Att BWO gick vidare var en självklarhet, men den där Frida?! nej, hennes musik gillar vi inte, inte heller hennes klädval. om hon nu har något att säga till om när det gäller scenkläder?


Jag har ångest!
jag vet inte hur pengarna ska räcka till nästa månad. Vi har de vanliga räkningarna, men vi fick även varsin räkning från Folktandvården på typ 700 kronor.
det blir alltså 1400:- extra där. mycket otrevligt!

Nu är jag inne i en riktig scrapbookingperiod så jag "måste" handla tillbehör. mina papper och dekorationer börjar ta slut, likaså fotografierna. måste välja ut kort som ska framkallas, sedan ska jag bege mig ner på stan och lämna in dem där. Vänta några dagar och sen få mina kort. vet inte om jag ska gå till samma ställe, tyckte inte att fotona blev så bra där. på vissa kort är det en massa vita prickar som har blivit till under framkallningen. jaja, det får vi se hur det blir!
Jag vill köpa en stans och en massa roliga dekorationer såsom band, knappar, blommor, stämplar etc. finns så mkt, svårt att välja!

Sen ska jag och Mattias åka till Stockholm över påsken. jag vet inte riktigt hur det fungerar med lönen då. påsken är mellan den 21-24 mars, alltså helgen innan löning. rent logiskt borde man få lönen på skärtorsdagen så man har pengar under storhelgen. kan man fråga chefen om det?
om jag inte får lön innan resan kan jag inte köpa en enda sak under den här månaden, pengarna måste ju räcka till STHLM.
Dessutom måste jag köpa en biljett mellan Mjölby-Hudiksvall den 28 mars också. den har jag iofs fått pengar från mamma till, men ändå!
jag har en snäll mamma <3



Imorgon jobbar jag mellan 11:45-16:15. öppning och stängning igen med andra ord!
på måndag jobbar jag mellan 13-19:15 så då får jag vila lite iaf. tror att jag är ledig på tisdag, har inte schemat framme. på torsdag skulle jag ha varit ledig, men vi ska ha personalmöte då. Att sitta i soffan lunchrummet mellan 8-11 och ha ett möte är inget problem för mig. speciellt inte när jag får betalt för att komma dit :)

jag gjorde en E.learning på trädgårdsmöbler idag. nu vet jag allt(?) om trädgårdsmöbler. var de tillverkas, hur de ska behandlas, om de kan stå ute på vintern etc.
om ni inte redan visste det så är JYSKs hårdträmöbler FSC-certifierade. det innebär att de respekterar regnskogen och befolkningen där de tillverkas, Indonesien. De hugger inte mer träd än som växer upp igen. alltså mycket bra köp. tyvärr måste de oljas in 24/7 bara :P
nog om det ointressanta(?) ämnet.


Nej, nu ska jag dröma vidare om alla mina kommande(?) tillbehör av scrapbooking. hörs inom en snar framtid! hoppas att ni har en trevligare helg än vad jag har!

Med drömmar,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

prova att framkalla på framkalla.com så blir du säkert nöjd kära syster! När man har dåligt om dekorationer kan man även höra av sig till sin syster för en beställning... ;)

Anonym sa...

Säger precis som Martina! Det finns många sidor på internet där du kan framkalla digitalbilder. Mycket billigare än på Expert, om det är där du framkallat förut. Sök på "framkallning" på pricerunner.com, så får du upp flera sidor. Då ser du priset, leveranstiden, ev frakt osv för så många bilder du ungefär ska framkalla. Testa!