onsdag 30 april 2008

En städad valborgsmässoafton!

Ja, nu sitter jag här och äter choklad och varvar ner. Jag har nämligen städat hela lägenheten idag, Inte nog med det, jag har putsat alla fönster (3 st). Det var inte det roligaste måste jag säga, men jag är glad att jag inte har likadana förnster som mamma och pappa har. de är uråldriga och går inte att få bra. Jag lyckades sådär med mina fönster måste jag säga, lite fläckar är det kvar.
Jag är nöjd iaf!
Mitt i städningen ringde Flupp och frågade om jag kunde skjutsa henne till stationen, hon ska till Oslo idag. Självklart gjorde jag det :)

jag funderar på att ge mig ner på stan och köpa en blomma som jag kan ha på köksbordet, det ser så fint ut när man har städat tycker jag. det får bli ett senare problem, först måste jag duscha och göra mig iordning.

I måndags var det som sagt middag hemma hos Walle. Vi bjöds på jättegod spaghetti och köttfärssås. Jag bestämde mig för att vara lite busig och galen (mig själv helt enkelt :P)så jag hade ett 50-talstema för mig själv. jag var tvungen att ringa till mamma och fråga hru man sminkade sig på den tiden, sedan gjorde jag mig klar. Resultatet blev sådär eftersom jag inte hade något rött läppstift, jag fick ta en mörkröd gammal läppenna. Jaja, roligt var det iaf! :)
Klänningen hade jag på mammas 50-årsfest då det var 50-talstema så den funkade utmärkt även denna gång!


Idag blir det en mycket traditionell måltid, majbrasan. (varför säger man majKASA här uppe och inte BRASA?!)
Det är en tradition som lever kvar från mina barndoms år (gud vad gammal jag lät nu :p). Bild kommer med största säkerhet senare!

Jag SKA få med mig Mattias till Köpmanberget ikväll. Han säger att han inte firar valborg, men i år ska han göra det. JAg vill göra det, det är en tradition. Vi ska gå dit och titta på BRASAN (inte kasan...) och fyrverkerierna. Hör sen!

Nej, nu måste jag kolla min e-mail. Flupp sa att jag har fått mail av henne, måste se :)

50-talist,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: