torsdag 24 april 2008

stranddrömmar

Egentligen borde man ta bilen och ge sig av mot stranden. Man köper dig en bra pocketbok på vägen och åker dit. Väl där fäller man upp sin solstol, tar fram sin ipod, äter sitt fika och njuter av solen. Eftersom jag inte har någon balkong måste jag sitta på vår "innergård" och sola. Det känns knasigt!
Jag vill inte sitta ut mot vägen för då skulle jag se ut som en idiot och om jag ka kuna sitta på gården när det är sol måste jag vänta tills klockan 14. DÅ kommer solen dit, men mot gatan lyser solen hela dagen. På stranden vore det bra. trist att åka ensam bara!
Jag får ragga med mig någon som jag kan ha det trevligt med!

Nu låg jag i min ensamhet och läste "Vägen till kärlek - finn din inre stryrka" av Deepak Chopra. Jag gjorde en "kärleksövning" och sedan somnade jag. Nästa övning är att meditera för sig själv, ni förstår ju att det blir ganska tröttsamt. men intressant!
När jag låg där och sov väcktes jag av mobiltelefonen. Fluppan ringde och frågade om vi skulle gå ut och gå en sväng. Härligt! Roligare att gå ut med en kompis än att gå själv :)
Så klockan 13:40 bär det av på en prommis!

Svärfar ringde imorse och frågade om jag hade skaffat någon cykel än. Jag har tidigare sagt att jag vill ha det så att jag b la kan cykla till Jysk istället för att ta bilen. Han hade hittat en cykel i ett förråd ute i idenor. Det var hans pappas farbrors gamla cykel som stod där. Perfekt!
jag som vill ha en gammal damcykel, spelar ingen roll om den är rostig och knarrar och gnisslar. Förövrigt har jag inte sett den än så jag vet inte om den låter. I eftermiddag, när Mattias komemr hem från jobbet, ska vi åka ut och titta på den. Kanske ta med den hem :)

Nu är det dags att byta om så jag inte kommer försent till mitt lilla möte med Fluppan.

Strandvaskaren (fråga inte varför!),
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: