tisdag 15 april 2008

Nystädat!

Jag märkte knappt när Mattias gick imorse, jag var så trött. Jag besvarade hans pussar och sedn somnade jag om. Sa jag hejdå innan han gick?! jaja, man får vara trött iland!

Imorse gick jag upp vid 9 och tittade om det fanns någon tvättid. tyvärr gjorde det inte det förrän vid 16.00. jag bokade in den och har nu två kassar fulla med tvätt ståendes i hallen. En med handdukar och en med sängkläder!

Jag plockade in en massa disk i diskmaskinen och startade den, sedan torkade jag av spisen och plockade upp allt skräp som låg lite här och var i lägenheten. Satte in papper på rätt ställe i pärmen och var nere i förrådet med lite saker.
Sängkläderna bytte jag eftersom de var så smutsiga. Eller, det känns som att de var det iaf!
Tog fram städsakerna och gjorde en ordentlig genomkörning av lägenheten! det tog ganska lång tid eftersom badrummet är så jobbigt att städa. Vi har typ världens minsta badrum, men ändå tar det så lång tid! Man ska dammsuga utan munstycke eftersom de gamla handdukarna har lämnat ifårn sig så mycket ludd som fastnat överallt, man ska städa toalettstolen, handfatet och värsta av allt; badkaret! Jag står och skrubbar det med en svamp och rengöringsmedel för att få bort alla gamla hudrester och skit som finns där!
Jag vill så gärna att avloppet ska rensas också, men det är faktiskt Mattias jobb. jag har frågat om han kan göra det i över en månad nu, men inget händer. undrar om lägenheten någonsin skulle bli städad om jag inte gjorde det?! ja, en liten dammsugning då och då kanske?!
nej, det är tur att jag finns här och rengör :)
Mattias är duktig på mycket annat!

Nu ska jag duscha (i det extremt rena badkaret) och sedan ska jag bege mig ner på stan. Ska besöka skräddaren/skomakaren (eller vad han nu har för titel?!) och fråga om han kan laga mina väskor. Min älskade lapp-väska och min partyväska. jag saknar den lilla gula!

just nu får jag gå runt med "förra årets" väska, den svarta med en stor rosett på. den är också fin, men jag är kär i den gula för tillfället! hade det varit fint väder hade jag haft de gula pumpsen idag, men det är det inte. tyvärr!
eller ja, det är egentligen inte dåligt väder! det är 5 plusgrader ute och ingen snö på vägarna. det finns små snöhögar på kanterna, men det är ju sådant som smälter sakta eftersom det ligegr på hög och att det är fullt med grus i.
det får nog bli pumpsen iaf, de måste få luftas lite :)

När jag komemr tillbaka hit ska det lagas mat. vad vet jag inte än, men något ska det allt bli! Mattias måste få något i magen när han har jobbat hela dagen!

vi hörs senare!

städerska,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: