måndag 21 april 2008

Fyra-dagars

Jag blir så lycklig av den här musiken, även om jag blir kallad en bakåtsträvare.
Ja, det gäller såklart mina 50- och 60-talsklassiker. Jag får lyssna när Mattias är på jobbet eller andra stunder då jag är ensam. Annars sitter Mattias och ser dödsfärdig ut, han vill då rakt inte lyssna. Tur att jag har Fluppan :)

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera här ser jag, ändring ändring!
I fredags jobbade jag mellan 12- 16. Sedan gick jag på stan och hämtade ut mina lagade väskor. Jag hade förberett mig på att det kunde vara dyrt, men när jag kom dit kändes det nästan pinsamt när hon sa priset. jag menar, det är ändå lite jobb bakom att laga väskor, två väskor. den ena var bara att sy lite på, men den andra var helt kaiko. Ja, det kostade mig iaf 80:-

Jag tyckte att jag hade sparat in en massa pengar eftersom det var så billigt så jag begav mig till Kicks. Där köpte jag både ett rosa och ett lila nagellack! jag kommer vara sommarens snyggaste brud! :)


På lördagen åkte jag och Mattias och provkörde en bil här i Hudiksvall. det var en mörkblå volvo, stylad sådan. Visst var det drag i den och rolig bil. Det roligaste var att den hade bandare, vilket innebär fantomenband och "barnens bästa godnattsagor". fast bilen var från 99 och dessutom automat, inget att ha med andra ord. Sedan det där ljudet när tryckluften (eller vad det heter?!) skulle laddas upp och sedan pysa ut varje gång man släpper gasen... kul kanske, men jobbigt i längden!

Efter det åkte vi till OKQ8 och hyrde en hall så att vi kunde fixa avgasröret. Nu sitter det som det ska med hjälp av mammas smarta lösning: slangklämma!
Vi tänkte tvätat bilen, men det var sådan lång kö på ok så vci åkte till Statoil. Tyvärr jobbade inte Elin, men det gick bra ändå. Sedan blev det fotografering på Kattvikskajen.







Tror ni inte att Mattias var tvungen att ta kort på vecket som blev i framskärmen när jag körde på en trottoarkant eller? jag bjuder på det :)


Efter det bar det av på stan med Fluppan. Där köpte jag mig en jättesöt klänning på Lindex. Ja, jag brukar inte handla där men ibland hittar man små guldkorn!
Flupp köpte en graviditetsklänning så nu väntar vi på smått :)

På kvällen fick grannarna se den vanliga synen: mig gå med en systemetkasse till hyreshuset bredvid. Väl inne i lägenhet 55 (?) hade jag det mycket trevligt. Började som vanligt med en baileys och mycket skratt.






Efter några timmar kom Linda och Jenny Johansson :)
De var ett mycket trevligt exemplar av människor:)
Och det bästa av allt, vi är nu vänenr på facebook ;)
(hmm..haha!)
Kvällen fortsatte på August ala partystil!

hela snyggänget (förutom jag) samlat!

Vid 24 någongång kom Mange Schmidt dit. Då blev vi knuffade, trampade på och armbågade. Nej, det var inget trevligt alls. Dessutom är jag inget Mangefan precis. Vi lyssnade på typ 3 låtar sedan begav vi oss av hemåt.

Väl hemma möttes man av en Mattias som hade druckit sig berusad av alla öl som fanns i kylskåpet. Förutom folkölen då ;)

Söndagen tillbringades hemma!
Jag klev upp vid halv 11 på mprgonen och bakade bullar. Lyckade bullar, jag är stolt!
Sedan stickade jag näästan klart min tröja, nu ska halsmudden stickas klart och sedan ska den sys ihop. Snart är den komplett:)
Sedan satt jag mest vid adtorn och hade det trist. Att jag inte uppdaterade bloggen då är ju underligt!
Till middag gjorde jag tacosoppa, en riktigt god soppa! Mycket trevligt!

Idag, måndag, ska jag bara ta det lugnt!
jag ska rusa ner till tvättstugan och boka in en tid tills ikväll om det finns, Mattias vill tvätta sin arbetskläder! Jag borde tvätta lite jeans och så här hemma också. Byta ut de röda handdukarna?!
ja, det finns nog en hel del att göra skulle jag tro!
Vi får höras senare eller imorgon!

den här bloggen innehåller ganska mycket bilder, men om ni vill se fler borde ni besöka min bilddagbok! www.bilddagboken.se nick: lillastemig

Fyra-dagars,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du! Lyssnade vi på 60-talsmedleyt någon gång? Var jag så berusad (av din närhet) att jag inte kommer ihåg det!? Lägenhet nr 55 är korrekt och the place to be på lördagar. Jag älskar min graviditetsklänning och vill helst ha den på lördag också... får jag det? Avslutningsvis så måste jag ju säga att sista bilden är helt underbar! Vilka fantastiska tungor!