tisdag 1 april 2008

Vårväder

Idag har det verkligen varit vår i Hudiksvall!
Solen har skinit oavbrutet hela dagen. 11 plusgrader och sol, kan det bli bättre?

Jag gick till posten förut och solen värmde verkligen i ryggen. Världen är verkligen mycket trevligare när det är vår. Folk är ute och går iklädda sina nya jackor, väskor och matchande solglasögon. Folk skrattar, ler och hälsar när man möter dem. Inga blickar i backen där inte!
En tant satt ihopkrupen i sin lilla rabatt mitt i Fiskarstan. Där rensade hon ogräs såg det ut som, precis som mamma brukar göra vid den här tiden på året. eller hela somrarna och höstarna förresten. :P

En dag som denna fattas bara en balkong i vår lilla lägenhet. Jag vill kunna öppna upp och släppa in solen och värmen. Tyvärr går det inte så jag fick nöja mig med min lilla promenad till Posten.
Jag planterade mina örter idag, ser så fina ut på hyllan så!
Tvätten i hallen är omhändertagen, resväskorna är nedställda i förrådet, sängen är bäddad och det mesta i lägenheten är undanplockat. Nu återstår bara kartongerna i vardagsrummet och diskmaskinen. När den är monterad (ikväll förhoppningsvis!) ska allt diskas. Mattias är på sjön med sin pappa nu, men när han kommer hem ska han sättas i arbete :)

Det ända som inte var vårigt idag var min matlagning. Det blev rotmos och fläsk. inte det vårigaste, snarare höstigt. det fick gå ändå!

Idag gjorde jag av med en massa pengar igen, jag köpte scrapsaker över internet. 600-700 kronor kommer det gå på, men då är det mest cardstock och mönstrade papper jag har köpt. allt det där börjar ta slut här hemma!

På lördag blir det en runda på stan med Flupp. Presentinköp så det skriker om det. trevlans!
Och ja, jag minns vad "Fläppen" kommer ifrån. Minnesluckor på fyllan är inget för mig :P
Jag har fortfarande inte fått något mail med låttexter så jag får väl hitta på egna sånger till på lördag... ;)



Nu, när Kairos Fjollor av The Kristet Utseende började spelas på datorn, blev jag sugen på att gå ut och gå. En riktig långpromenad!
Låten är inte alls något ut-och-gå-låt, men jag fick känslan iaf!
1 timma har jag på mig innan Gossip Girl börjar, gäller att sätta fart!

Pengar rullar ut,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: