måndag 7 april 2008

Weather report

Åh vad jag älskar det här vädret...eller inte!
I lördags var det skinande sol, jag gick med t-shirt och uppknäppt vårjacka. Solen värmde verkligen i ryggen, en riktig vårdag!

I gårkväll började det snöa! det höll i sig hela natten och när jag tittade ut genom fönstret imorse så var allt vitt. eller ja, slaskigt. Det är snöblandat regn nu och det är hemskt. Riktigt trist. ska det vara så den 7 april 2008? fy!

En positiv sak med vädret är att jag kunde inviga mina blommiga gummistövlar idag utan att folk tyckte att jag var dum i huvudet. de var inte så lätta att köra bil i, men allt går bara man vill. eller?
Till Ica tog jag mig iaf och handlade lite mat. Jag blev så himla sugen på att laga mat efter det där receptet i ica-bladet. mjölkstuvade makaroner och blomkål tillsammans med stekt falukorv. det såg så himla gott ut! det ska det bli här hemma, vidare rapport kommer!
Sedan har jag sett ett helfestligt recept på cheescake så det ska jag också göra. Mattias kommer bli så glad!
jag brukar ju inte vara så mycket för cheesecake, men jag vet att han älskar det. Vi får väl ta med kakan till Larsis om inte annat, han kanske gillar den?!

Jag ville mest avreagera mig på vädret, det var därför jag skrev just nu!
Men men, vi kanske hörs ikväll!

Achtung X-mas,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: