måndag 14 april 2008

innan arbetet

Nu sitter jag här igen och ska snart åka till jobbet. Som sällskap har jag en macka och ett glas juice!
Tyvärr känner jag ingen smak eftersom jag brände sönder hela tungan på den heta soppan jag gjorde igår. Sånt är livet!

Igårkväll hittade vi en annons om kattungar i Järvsö. Vi ringde och tingade en svart hankatt som var leveransklar i mitten av maj. Vi vill ju helst ha en katt tidigare, men det verkar vara svårt. Finns ju inga annonser ute och hur gör man då? frågar på stan? :P
Nu när vi har ett datum så är det lättare att handla hem allt som behövs för att kissemissen ska få ett härligt liv. Typ kattlåda, kattsand, kattmat, leksaker, koppel etc. Förhoppningsvis har jag inte börjat jobba så mycket då så att jag kan umgås med katten på heltid.


Jag är verkligen klanten nummer 1!
igår på Jysk (jag skulle inte ha jobbat, men Helena var sjuk:pengar!!!) skulle jag lägga ner en sak under kassadisken. Självklart slår jag huvudet rätt i kanten så att jag blev svullen och fick ett litet jack i pannan. Inte så festligt!

Vårt avgasrör på bilen var bara uppsatt med buntband fick vi se igår. Självklart lossnade det så nu får jag köra riktigt försiktigt för att inte det ska gå sönder elelr att jag ska tappa det helt. Det är ju enkelt med alla gupp på breda gatan :/ att ta en annan väg fungerar inte för mig :)


Om man skulle koncentrera sig mer på att äta än att skriva kanske?!
jag ska ju faktiskt åka om 10 minuter!

Hörs,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: